۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

۱۴ کتاب در حوزه هنری استان در دست تولید است

 ۱۴ کتاب در حوزه هنری استان در دست تولید است

یاسوج- رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ کتاب در حوزه هنری استان در مراحل مختلف تولید قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری افزود: این آثار در حوزه خاطرات رزمندگان، ایثارگران و جانبازان استان است و تا پایان سال بخشی از آنها منتشر و عرضه می شود.

اسلامی با بیان اینکه ادبیات پایداری بخشی از هویت جامعه ما است و مکتوب کردن آثار این حوزه به انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس به جامعه کمک می کند، خاطرنشان کرد: طی شش ماهه گذشته در حوزه ادبیات پایداری ۵ مراسم خاطره گویی دفاع مقدس برگزار شده است.

وی افزود: ‌همچنین با مشارکت کنگره شهدای استان چاپ سه کتاب در این حوزه محقق شد.

رئیس حوزه هنری استان به بخش نمایش در حوزه هنری اشاره کرد و گفت: در سال جاری چهار نمایش در استان تولید شده است که موضوع اغلب آنها فرهنگ بومی استان بوده است.

وی از تولید و اجرای پنج نمایش دیگر تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

اسلامی گفت: تولید دو قطعه موسیقی در حوزه دفاع مقدس و همچنین برگزاری شب آوازهای لری با هدف پاسداشت آوازهای اصیل لری و جلوگیری از فراموشی این آواها و مقابله با موسیقی وارداتی که سنخیتی با فرهنگ ما ندارند، اجرایی شده است.

وی از انتشار آلبوم "قهس و مقوم" در بازارهای کشور پس از ایام محرم و صفر خبر داد و عنوان کرد: این آلبوم شامل آثار ۷ خواننده است و تمام ملودی های اصیل لری برای جلوگیری از خطر فراموشی در آن آورده شده است.

رئیس حوزه هنری استان به بخش شعر و داستان اشاره کرد و عنوان داشت: در این حوزه در سال جاری دو کتاب را به چاپ رساندیم و همچنین یک مجموعه طنز لری در دست چاپ داریم.

وی افزود: برای یک مجموعه غزل های لری مجوز گرفتیم و تا یک ماه آینده وارد بازار می شود.

اسلامی با بیان اینکه سه کتاب در حوزه شعر و داستان در دست گردآوری است، خاطر نشان کرد: این آثار تا پایان سال منتشر می شوند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ نشست شعر و داستان برگزار شده است.

اسلامی همچنین از برگزاری کنگره ملی مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در چهارم آبان ماه و با همکاری دستگاه های مختلف استان خبر داد و گفت: حوزه هنری استان با برگزاری نمایشگاه آثار عکس، نمایشگاه دست نوشته ها و ارائه اسناد مربوط به مبارزات انقلابی مرحوم آیت الله ملک حسینی و تولید آثار گرافیکی در این کنگره ملی فعالیت می کند.

وی افزود: پنج تن از هنرمندان استان همزمان با برگزاری کنگره، پرتره مرحوم آیت الله ملک حسینی را نقاشی می کنند.

کد خبر 4118297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha