۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۰۷

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

شهردار اراک اولویت‌بندی امور و حرکت برنامه‌محور را مدنظر قرار دهد

شهردار اراک اولویت‌بندی امور و حرکت برنامه‌محور را مدنظر قرار دهد

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: منابع شهرداری ها محدود و نیازها نامحدود است، بنابراین شهردار اراک با اولویت بندی درست و حرکت برنامه محور، امور محوله را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی عصر چهارشنبه در مراسم‌ تودیع و معارفه شهردار کلانشهر اراک اظهار داشت: ارزش خدمت به مردم در جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است و کار کردن در سازمانی مثل شهرداری که از تنوع و گستردگی زیادی در وظایف برخوردار است و همچنین با آحاد مردم در تمام ساعات شبانه روز و تمام نقاط شهر ارتباط دارد خدمتی خطیر و ارزشمند است.

وی افزود: کسی که هدایت این خانواده بزرگ را در عرصه خدمت به مردم در دست می گیرد قطعا توفیق بزرگی نصیب او شده و فرصتی مناسب برای خدمت به مردم خواهد داشت.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: همه شهرداران در سال های گذشته زحمت کشیده و دستاوردهایی در دوره مدیریتی خود در کنار اعضای شوراهای اسلامی داشته اند اما نگاهی منصفانه و دقیق به کلانشهر اراک مشخص خواهد کرد که امروز دچار عقب ماندگی های زیادی است.

کریمی اذعان داشت: کارهای زیادی برای انجام است که تلاش مضاعف مسئولین و مدیران را می طلبد که امیدواریم در این دوره شاهد گره گشایی از این مشکلات باشیم و هیچکس از شورای شهر و شهردار در یک دوره چهارساله انتظار معجزه ندارد اما انتظار است که با تدابیر اتخاذ شده بخشی از مشکلات را پیگیری و حل کنند.

وی اضافه کرد: ظرفیت های انسانی بسیار خوبی در بین کارکنان و مجموعه شهرداری اراک وجود دارد و اگر شهرداری ها در بین کارکنان ایجاد انگیزه کنند تا مشارکت کارکنان در اجرای طرح ها بالا رود این افراد برای رسیدن به هدف تلاش خواهند کرد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: یکی دیگر از مسائل جدی بحث لزوم کادرسازی انسانی و حرکت برنامه محور در شهرداری اراک است که ضرورتی قطعی دارد اما به علت عمر کوتاه شهرداران این مسئله تحقق نیافته است.

کریمی تشریح کرد: نیروهای جوان و کارشناس که مدیران بالقوه ای هستند در شهرداری فراوان اند و باید کشف و شناخته شوند و با باور و پذیرش آنان این افراد که نسلی جوان و متخصص هستند را به میدان بیاوریم تا آینده مدیریتی شهرداری به عنوان سازمانی گسترده تضمین شود.

وی ادامه داد: همچنین در بحث برنامه محوری باید توجه داشت که اداره یک کلانشهر بدون داشتن برنامه، هدف و حرکت مبتنی بر آن حتی در صورت وجود تلاش، فایده ای در پی نخواهد داشت.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان ساخت: استفاده از ظرفیت رسانه ها در پیشبرد اهداف مدیریت شهری نیز از دیگر مسائل حائز اهمیت است و با توجه به ارتباط تنگاتنگ شهرداری با بدنه جامعه می تواند از رسانه ها برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی به موقع و جلب مشارکت مردم بهره گیرد.

کریمی اذعان کرد: موضوع دیگر تشخیص و رعایت نیازها و اولویت ها در شهر است چرا که با منابع محدود نمی توان نیازهای نامحدود را پاسخ گفت، پس مجبوریم بعضی از طرح ها را به عنوان اولویت تعیین کنیم و همه فاکتورهای پروژه های مختلف از جمله طرح های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت را در نظر بگیریم.

وی افزود: در طرح های جامع و تفصیلی شهر اراک پروژه های بلاتکلیفی باقی مانده اند که باید پیگیری شود و همچنین برای تقویت منابع مالی شهرداری نیز می توان از جذب سرمایه گذاران و مشارکت آنان در پروژه های شهری کمک گرفت.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: عدم وجود درآمدهای پایدار نیز از مهمترین چالش های شهرداری های کشور است که برای رفع این مشکل طرح درآمد پایدار شهرداری ها به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و در دست رسیدگی است و کمیسیون ویژه ای برای این طرح تشکیل شده است.

کریمی اظهار داشت: از موارد دیگری که در قالب برنامه ششم توسعه در مجلس تصویب شد بحث استانی شدن محدوده وصول و توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده بود که تحول خوبی به ویژه برای شهرهای کوچک است، چرا که ارزش افزوده از مطمئن ترین منبع مالی شهرداری ها است.

وی اضافه کرد: همچنین تصویب قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده نیز از طرح های در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است که تقویت منابع شهرداری ها را در پی خواهد داشت.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: در بحث عوارض آلایندگی پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه هم در طی سال های گذشته اجحاف بزرگی به شهرستان اراک و شهرداری اراک شده که به جد پیگیر احقاق این حق تضییع شده هستیم.

کد خبر 4118426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha