۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اجرایی شدن جاده گچساران به آبریگون/ پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی پروژه

اجرایی شدن جاده گچساران به آبریگون/ پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی پروژه

یاسوج- مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده "گچساران به آبریگون" به طول چهار کیلومتر و با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی علیمردانی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ساخت جاده آبریگون به شهر دوگنبدان ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیمردانی خاطرنشان کرد: همچنین طول جاده گچساران، بی‌بی حکیمه و گناوه ۵۴ کیلومتر است و این طرح به چهار قطعه تقسیم شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت در دست ساخت است.

علیمردانی افزود: ۲۵ کیلومتر از این قطعه هنوز به مناقصه نرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: همچنین قطعه اول و چهارم جاده گچساران_باباکلان به طول ۱۸ کیلومتر در حال تعریض و بهسازی است.

علیمردانی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۳۵ درصد ‌دانست و افزود: قطعه اول این طرح به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال عملیاتی شده است.

وی افزود: قطعه چهارم این طرح به طول پنج هزار و ۶۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و با بهسازی و تعریض، این جاده به عنوان جاده اصلی معرفی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: دولت تدبیر و امید برای ساخت، تعریض و بهسازی راه های ارتباطی این استان از جمله جاده های گچساران_باباکلان، چرام_گچساران و گچساران_بهبهان اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته است.

علیمردانی با بیان اینکه جاده ی فعلی گچساران_باباکلان استاندارد نیست، تصریح کرد: این جاده جزء راه های فرعی درجه ۳ است.

علیمردانی تصریح کرد: تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی اجرای این طرح‌ها است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: جاده گچساران به باباکلان از مناطق توریستی و گردشگری استان است و با بهسازی و تعریض این جاده می‌توان به اقتصاد استان کمک کرد.

کد خبر 4118618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha