۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲

مدیرکل محیط زیست استان کرمان:

روند صنعتی شدن کرمان دغدغه های زیست محیطی را افزایش می دهد

روند صنعتی شدن کرمان دغدغه های زیست محیطی را افزایش می دهد

کرمان - مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: متاسفانه در حال حاضر روند صنعتی شدن استان کرمان به گونه ای است که دغدغه های محیط زیست را بیشتر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جزینی زاده پیش از ظهر شنبه در جمع کارکنان محیط زیست اظهار داشت: دغدغه اصلی محیط زیست که امروز در جامعه و کشور وجود دارد باعث شده که سیاست های کلی محیط زیست از طرف مقام معظم رهبری  به سران سه قوه ابلاغ شود.

وی افزود: دغدغه هایی که مقام معظم رهبری نسبت به همه موضوعات جاری کشور دارد به عنوان یک تلنگری برای همه ما مسئولان است و بحث مسائل اقتصادی که امروز همه ما با آن درگیر هستیم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جزیی زاده بیان داشت: امروز هم سویی و همراهی سه قوه در بحث محیط زیست می طلبد که تمام مسئولان در درون سه قوه از عزت، اقتدار و منافع مردم در بحث سلامت حمایت کنند.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: در درون قوه مجریه، وظایف سازمان حفاظت از محیط زیست از وظایف کلیدی و حاکمیتی است که از ارزش و منزلت بسیار بالایی دارد و قوه مقننه و قوه قضاییه به عنوان بال های اصلی این نظام هستند.

وی تصریح کرد: اگر ما در مجموعه سه قوه تعامل فرابخشی را نداشته باشیم قطعا با وجود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نمی توانیم دغدغه هایی که در کشور وجود دارد را به حداقل برسانیم و به یک تعامل فرابخشی بین قوا نیاز داریم.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان کرمان گفت: اگر استفاده لازم در جهت حفظ محیط زیست و حفظ اقتدار، عزت و منافع محیط زیست نداریم قطعا ظلم بزرگی به جامعه و استان خود کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از تنوع زیستی و اقلیمی بسیاری برخوردار است، افزود: ماحصل این تنوع اقلیمی تنوع زیست محیطی بسیار خوب در استان کرمان است.

جزینی زاده در خصوص مناطق چهارگانه ای که در محیط زیست تعیین شده است، تصریح کرد: تمامی انواع مناطق چهارگانه مانند منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش، پارک ملی و حتی مناطق شکار ممنوع در استان کرمان وجود دارد.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: این مناطق موجود در استان باعث می شود نگاه و توجه ویژه ای به تنوع زیستی استان کرمان شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه صنعتی شدن استان به سمت و سویی پیش می رود که دغدغه های محیط زیست را بیشترمی کند، گفت: قطعا اگر در یک دست امکانات دانش فنی، علمی و قوانین وضع شده در مجلس و در دست دیگر امکانات مادی و ریالی باشد می توانیم به نتایج خوب و مهمی برسیم.

کد خبر 4120478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha