۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

۸۰درصد جمعیت روستایی سلماس از راه آسفالته برخوردارند

۸۰درصد جمعیت روستایی سلماس از راه آسفالته برخوردارند

ارومیه – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: شاخص برخورداری جمعیت روستایی شهرستان سلماس از راه آسفالته، ۸۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مبارک قدم عصر یکشنبه در بازدید از راه های روستایی منطقه مرزی کوزه رش در شهرستان سلماس اظهارداشت: پروژه های نیمه تمام احداث و آسفالت راه روستایی به طول ۱۵ کیلومتر در شهرستان سلماس در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان امسال تکمیل می شود.

وی به لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام به ویژه احداث و آسفالت راههای روستایی ساخته شده اشاره کرد و ادامه داد: طول راههای روستایی شهرستان سلماس ۶۳۵ کیلومتر بوده که ۳۰۰ کیلومتر آسفالت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نقش استانداردسازی راههای روستایی را در پیشرفت اقتصاد کشاورزی و آبادانی روستاها یادآور شد.

مبارک قدم افزود: ۶۵ کیلومتر از راههای روستایی آماده آسفالت با نگاه مدیریت بهینه منابع و کاهش هزینه های ساخت در مناطق کم برخوردار آذربایجان غربی آسفالت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: ۴۵ پروژه کلیدی برای ساخت بزرگراه و راهسازی با اعتبار  سه هزار میلیاردریال در جاده های آذربایجان غربی اجرا می شود.

مبارک قدم افزود: تکمیل کریدورها و ارتقای شاخص توسعه مسیرهای دسترسی به پایانه های مرزی و نیز آسفالت راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار روستایی از جمله احکام برنامه ششم توسعه در حوزه راه و شهرسازی است.

وی با تاکید براینکه توسعه زیرساخت های حمل و نقل لازمه آبادانی و دسترسی روستاییان به امکانات و خدمات زیربنایی است، یادآور شد: بهسازی و آسفالت راههای روستایی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی استان نقش پررنگی ایفا می کند.

ابراهیم مبارک قدم به همراه نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان سلماس و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از راه های روستایی منطقه مرزی کوزه رش بازدید کردند.

کد خبر 4121839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha