۲ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۸

مدیرکل دفتر امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی خبر داد

برپایی ایستگاه های پذیرایی در عراق توسط ۱۶ شهرستان خراسان رضوی

برپایی ایستگاه های پذیرایی در عراق توسط ۱۶ شهرستان خراسان رضوی

مشهد- مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۶ شهرستان خراسان رضوی در کشور عراق ایستگاه پذیرایی از زائران برپا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فروزان دوشنبه شب در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی که در استانداری این استان برگزار شد از ثبت نام ۵۱ هزار خراسانی در سامانه پیاده روی اربعین خبر داد و اظهار کرد: افراد متقاضی شرکت در اربعین باید از طریق سامانه ویژه « سماح » اقدام کنند که تاکنون در غالب ۲۹ هزار و ۴۱۵ گروه ثبت نام کرده اند. 

وی با اشاره به اینکه از خراسان رضوی و مشهد تعداد ۱۶ شهرستان در برپایی موکب های اربعین و اسکان زائران همکاری می کنند افزود: خدمات رسانی به زائران پیاده در عراق از  ۱۰ روز قبل از اربعین آغاز و تا پنج روز پس از آن ادامه دارد. همچنین ظرفیت پذیرایی و اسکان استان خراسان رضوی در شهرهای کاظمین، نجف، سامرا و کربلا ۶۰ هزار نفر است. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از راه اندازی ۱۵ ایستگاه صلولتی  با ظرفیت اسکان ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر خبر داد و گفت: در نجف  ۱۰ ایستگاه صلواتی با ظرفیت اسکان ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر و در  کاظمین نیز ۱۷ ایستگاه با ظرفیت اسکان ۱۲ هزار نفر فعال خواهند بود. همچنین در سامرا چهار ایستگاه صلواتی با ظرفیت اسکان پنج هزار و ۲۰۰ نفر راه اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه در مرزهای چزابه، مهران و شلمچه نیز ایستگاه هایی برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است ابراز کرد: بحث امداد و نجات در تمامی موکب ها و خدمات رسانی بهداشتی با اعزام ۷۰ پرستار و ۳۰ پزشک صورت می گیرد. 

فروزان در خصوص سایر خدمات ارائه شده به زائران پیاده اربعین گفت: اعزام ۵۵۰ پاکبان و ۲۵۰ خادم در حوزه های مختلف، عزام ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهری با راننده برای سرویس دهی به زائران در مسیر شوملی به نجف و ۴۰۰ مبلغ دینی و اعزام ۷۰ پرستار و ۳۰ پزشک از جمله این خدمات شمرده می شود. 

وی ادامه داد: برای  حمل و نقل و انتقال زائران به مرزها حدود یک هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است و طبق اعلام راه آهن کشوری از فردا تا هفتم آبانماه، مسیر ریلی همه شهرها به سمت اهواز بسته است لذا از هفتم آبان ماه انتقال زائران به نقطه صفر مرزی توسط ناوگان ریلی انجام خواهد شد. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی در رابطه با زائران خارجی ابراز کرد: پیش بینی می شود  ۱۵ هزار زائر پاکستانی و ۲۲ هزار زائر افغانستانی در مسیر نجف به کربلا تردد کنند که برنامه هایی لازم در این خصوص صورت گرفته است.

کد خبر 4123030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha