۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

لزوم رعایت قوانین درجذب نیرو/ پرهیز از رابطه بازی در اعطای فرصتها

لزوم رعایت قوانین درجذب نیرو/ پرهیز از رابطه بازی در اعطای فرصتها

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به قوانین و مقررات در جذب نیرو توسط ادارات استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی ظهر سه شنبه در شورای اداری استان افزود: در جذب نیرو باید به قوانین و مقررات توجه داشت و  باید برای همه فرصت برابر ایجاد شود، و قانون و مقررات رعایت شود و همچنین نباید فرصت را از نخبگان گرفت.

احمدی تصریح کرد: با همراهی و همدلی باید مسیر جدیدی را آغاز کنیم و  هدفگذاری ها در چارچوب های کلی ساختاری، سازمانی، مالی، اداری و بودجه ای تشریح و تبیین می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: همچنین باید به هدفمند کردن و ریل گذاری مسیر اجرایی در استان توجه داشته باشیم.

استاندار با بیان اینکه فضایی که در عرصه بین الملل با آن روبه رو هستیم نشان از اقتدار ما است، گفت: دولت در چهار سال اول با تمام مشکلاتی که نظام سلطه تحمیل کرد، در دستیابی به شاخص ها اقدامات مناسبی انجام داد و  جمله جلوگیری از رشد منفی اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار، کنترل تورم و  آنچه لازمه ثبات بخشی به اقتصاد بود اتفاق افتاد.

وی افزود: این مهم در حالی بود که قیمت نفت به حدود "یک چهارم "چهار سال قبل رسید و فرایند سنگین و فرسایشی مذاکرات و ازدحام بر آن حاکم بود و اما دولت مجدد اعتماد ملت را کسب کرد.

احمدی گفت: ما به عنوان مدیران دولت موظف به سازماندهی مناسب فرصت ها و چالش ها هستیم و باید به وعده هایی که دولت برای پیشرفت و توسعه کشور داده است، جامع عمل بپوشانیم.

احمدی تصریح کرد: در چارچوب قوانین دولت و تاکید بر اسناد بالادستی باید به هدفگذاری هایی رسید که تاکید بر اشتغال، تولید و تاکید بر  اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند که اولویت های اول خود را شناسایی کنیم.

احمدی ابراز داشت: توجه به مسائل حساس فرهنگی و اجتماعی نیز لازم است و نگاه ما نگاهی جامع است.

احمدی گفت: ۲۲مؤلفه به عنوان فصل الخطاب و برای ریل گذاری در نظر گرفته شده است و باید بر اساس آن عمل شود و با تدوین چارچوب مناسب، مسیر توسعه استان محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تدوین برنامه ‌پنج ساله، مقدمات آن انجام شده است و این مهم اجرایی می شود.

استاندار بر تعامل بین دستگاهی برای تسهیل در روند کارها تاکید کرد.

وی افزود: هارمونی، هماهنگی و تعاملی که باید باشد و دستگاه ها با هم افزایی به اهداف برسند وجود ندارد و باید برای تحقق خروجی مناسب با تلاش در کنار یکدیگر فعالیت کنیم و بخش های مختلف همکاری کنند و باید از رویکرد های جزیره ای پرهیز کرد.

احمدی گفت: نمایندگان مردم برخواسته از مردم هستند و ممکن است اختلاف سلیقه ای باشد و این دلیل نمی شود که بر اثر اختلاف کار مردم را معطل کنیم.

استاندار ابراز داشت: تعامل دو سویه با ائمه جمعه که در بطن جامعه هستند و مشکلات مردم را با بررسی کارشناسی و دقیق اعلام می کنند لازم است و ما نیز موظف به توجه به این حوزه هستیم و همچنین ائمه جمعه نیز باید خدمات و دستاوردهای دولت را بیان کنند.

احمدی بر توجه به سازمان های مردم نهاد و همکاری دستگاه های دولتی در این بخش تاکید کرد.

استاندار بر شناخت و تسلط مدیران دستگاه ها نسبت به قوانین تاکید کرد و بیان داشت: توجه به چارچوب علمی، قانونی و مناسب توسط مدیران لازم است.

احمدی گفت: همچنین ارتباط مسمتر مدیران شهرستانی با استانی و استانی با مرکز و جلوگیری از فعالیت های جزیره ای ضروری است.

وی افزود: بسیار خوشحال می شویم که مدیران در فواصل کوتاه نیز از معاونین و وزرا دعوت کنند که وارد استان شود.

استاندار حضور میدانی در فضای ماموریت و بررسی پروژه های هر حوزه توسط مدیران را لازم دانست و تصریح کرد: باید از پول درست استفاده کرد و مؤلفه آن نظارت، پیگیری و شناخت است و مدیری که پیگیری و بررسی و توجه ندارد به راحتی از طریق اطرافیانش دور زده می شود و ناکامی ها به سمت مدیری می آید که دل از صندلی خود نمی کند و به پروژه ها سر نمی زنند.

احمدی گفت: همچنین در حوزه ملاحضات بودجه ای مباحث مهمی مطرح است و باید نسبت به جذب به موقع اعتبارات در بخش های مختلف مانند تملک دارایی اقدام شود و باید دغدغه کار اجرایی و درست داشت.

وی افزود: آگاهی از بودجه دستگاه های ملی و احصای سهم استان نیز ضروری است.

استاندار بیان داشت: اشراف کامل به منابع بودجه و توجه جدی به عدالت توزیعی در اعتبارات لازم است و رویکرد و نگاه ما نباید توزیع فقر باشد و باید در رقابت در عین رفاقت برای توسعه نقطه به نقطه استان تلاش کرد و مدیریت و بهبود شرایط لازم است.

احمدی گفت: باید اولویت مدیران بر مدیریت درآمد باشد و نه مدیریت هزینه و باید مدیریت درآمد اولویت اول مدیران باشد.

استاندار بیان داشت: پرهیز از هزینه های غیر ضرور و پاکدستی و امانت داری مورد تاکید است و نباید منابع خرج دیوان سالاری و سفر های غیر ضرور شود، و باید به سفره های مردم توجه کرد و باید به طور متناسب هزینه کرد و مدیر نظام ما نباید روی سفره های آنچنانی بنشیند و نباید روحیه اشراف گری در مدیریت ساری و جاری شود و باید به سفره های مردم و فرزندان بیکار مردم توجه کرد.

احمدی گفت: مدیران باید پاکدست باشند و اعتبارات را به درستی هزینه کنند و امانت دار و پاکدست باشند.

استاندار ابراز داشت: باید نقشه راه اصلاح نظام اداری دنبال شود و از گسترش سازمان‌ و دستگاه جلوگیری شود و بزرگی یک مدیر به بزرگی صندلی نیست و به بزرگی و توان مدیریتی است.

احمدی افزود: باید بخش خصوصی در استان تقویت شود

استاندار تصریح کرد: توجه به صیانت و حراست از هرآنچه با پول بیت المال گرفته می شود، ضروری است.

وی افزود: عدم استفاده غیرمجاز از امکانات دولتی و به ویژه خودروهای دولتی لازم است.

احمدی ابراز داشت: پرهیز از رابطه بازی و قوم گرایی در اعطای فرصت ها مورد تاکید است.

احمدی با تاکید بر تخصیص زمانی برای ملاقات با مردم و تکریم ارباب رجوع گفت: احترام مردم آنجایی است که حقوقشان را رعایت کنیم و آنها را تکریم کنیم.

استاندار گفت: مدیران باید از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و اولویت شناسی در این حوزه انجام شود و باید بین خوب و خوبتر تشخیص صحیح داد.

استاندار گفت: همچنین بهره گیری از ظرفیت جوانان و بانوان مورد تاکید است.

احمدی گفت: همچنین احترام متقابل بین مدیران مورد توجه است و حل مسائل با تعامل و همکاری لازم است و جلوگیری از جبهه بندی و تلاش برای حل مشکلات مردم اولویت دارد.

استاندار ابراز داشت: باید تعامل با رسانه ها و انعکاس خدمات دولت از طریق رسانه ها انجام شود و رسانه ها چشم و گوش جامعه هستند و مدیر قوی، مدیری است که ریل گذاری می کند، برنامه ریزی می کند و اگر با باور درست و کار کارشناسی حرکت کنیم با یک انتقاد عقب نشینی از اهداف نخواهیم داشت.

احمدی گفت: باید رسانه ها حضور داشته باشند، آستانه تحمل را بالا ببرید و به انتقادات با آستانه تحمل جواب بدهید و باید سعی شود با کار و تلاش خود جلو برویم.

استاندار گفت: فضا دادن به رسانه ها و افزایش آستانه تحمل توسط مدیران لازم است و مصالح کشور بر مصالح جناح ها و گروه های خاص ترجیح دارد.

احمدی  هماهنگی و تعامل بین مدیران و فرمانداران را ضروری دانست.

وی افزود: همچنین نگاه ما اعتدال است و نگاه ما افراط و تفریط نیست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره مرحوم آیت الله ملک حسینی گفت: ایشان نماد علم، دانش و فرهنگ استان هستند و باید تمام توان استان برای برگزاری بهتر این کنگره به کار گرفته شود .

کد خبر 4123381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha