۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۴۵

همزمان با سراسر کشور؛

همایش سه ساله های حسینی در استان سمنان برگزار شد

همایش سه ساله های حسینی در استان سمنان برگزار شد

شاهرود - همایش سه ساله های حسینی ویژه سالروز شهادت حضرت رقیه(س) با حضور صدها زن و کودک همزمان با سراسر کشور در استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش سه ساله های حسینی همزمان با غروب سه شنبه و در شب پنجمین روز ماه صفر در حالی به میزبانی تکایا، زینبیه ها و فاطمیه های  شهرهای شاهرود، سمنان، دامغان و قلعه نوخرقان بخش بسطام برگزار شد که در این مراسم حضار در سوگ شهادت حضرت رقیه (س) سه ساله امام حسین(ع) به عزاداری پرداختند.

مراسم محوری سه ساله های حسینی امسال نیز مانند سال های گذشته در روستای قلعه نو خرقان با حضور ده ها نفر از عاشقان اباعبدالله(ص) و حضرت رقیه(س) برگزار شد تا روضه خوانی، سوگواری و مداحی در زمره برنامه های این مراسم معنوی باشد.

هدف از این مراسم بزرگداشت نام آور سه سال ای است که با وجود سن کم درس زندگی داد تا عشق به پدر، مولا، خدای متعال و اعتلای دین مقدس اسلام از زندگی این بزرگ دخت گرامی امام حسین(ع) به منصه ظهور برسد.

عاشورا سراسر درس است و حتی سالروز شهادت حضرت رقیه(س) نیز درسی برای آزاد مردان و زنان دنیا که بدانند ایستادن چیست و پیام شهادت این سه ساله امام چه می تواند باشد درسی که امروز باید از مقاومت آن حضرت در برابر ظالمان در خرابه شام گرفت، این است که حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزئی جدا نشدنی از فرهنگ حسینی است حتی تا پای جان و امروز زنان و دختران ما باید از رقیه(س) الگو بپذیرند.

این مراسم همچنین با سخنرانی مذهبی در سراسر استان سمنان همراه بود.

کد خبر 4123946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha