۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۴۶

سرپرست وزارت علوم:

آیت الله ملک حسینی بیش از پنج دهه در جنوب کشور منشاء اثر بود

 آیت الله ملک حسینی بیش از پنج دهه در جنوب کشور منشاء اثر بود

یاسوج- سرپرست وزارت علوم گفت: آیت الله ملک حسینی شخصیت بزرگی است که در منطقه و کشور به عنوان یک الگو منشاء اثر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ضیا هاشمی ظهر پنجشنبه در کنگره ملی آیت الله ملک حسینی در یاسوج  افزود:کنگره ها محافلی علمی هستند که در آنها زندگی شخصیتهای بزرگ بررسی و ابعاد و پیچیدگی های علمی، فرهنگی و تاریخی آنها بیان می شود.

وی بیان داشت: ایشان در مبارزات قبل از انقلاب در استانهای جنوب کشور نقش مهمی داشتند و در سالهای بعد نیز در احقاق حقوق مردم پیشگام بودند.

هاشمی با بیان اینکه این کنگره فرصتی مطلوب برای بررسی و تحلیل شخصیت این عالم گرانقدر است، گفت: با تحقیق علمی باید ابعاد شخصیت ایشان دیده شود.

وی اظهار داشت: در جامعه چالشهایی وجود دارد که نیاز به گفتگو و بررسی مسائل دارد و آیت الله ملک حسینی از کسانی بودند که در مسائل و مشکلات مختلف مردم سهیم بوده و همواره با مردم گفتگو کرده و با صراحت بسیار در بیان حق راسخ بودند.

هاشمی افزود: اقشار مختلف مردم در حضور او به راحتی نقد می کردند و ایشان شخصتی نیک اندیش و بزرگ داشتند که همواره در عرصه جامعه و فرهنگ یک الگو بوده که دارای پیام و رهنمود است.

سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: امروز باید دیدگاه بزرگان ما در حوزه فرهنگ و گفتگو شناسایی و در کنگره های علمی ابعاد مختلف شخصیت آنان شناسایی شود و این سوال مطرح شود که  اگر در شرایط امروز شخصیتهای بزرگ ما حضور داشتند، چگونه رفتار می کردند.

وی با بیان اینکه عالمان پس از مرگ نیز زنده و جاوید هستند، اظهار داشت: عالمان نمی میرند چون آثار آنها زنده است.

کد خبر 4125752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha