۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۴۰

معاون هماهنگی زائران استانداری خراسان رضوی:

۳۰ هزار افغانستانی مقیم مشهد در سامانه «سماح» ثبت‌نام کردند

۳۰ هزار افغانستانی مقیم مشهد در سامانه «سماح» ثبت‌نام کردند

معاون هماهنگی و مدیریت زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفر از برادران و خواهران افغانستانی‌ مقیم مشهد برای شرکت در راهپیمایی اربعین در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند.

محمد حسن واحدی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در استان خراسان رضوی در دو جبهه برای اربعین حسینی و مراسم های پس از آن برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: از یک طرف برنامه ریزی هایی برای پشتیبانی از راهپیمایی اربعین حسینی در عراق انجام شده است و از دیگر سو برنامه‌هایی نیز برای دهه پایانی ماه صفر که به شهادت امام رضا (ع) ختم می شود، برای خود استان خراسان رضوی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت جلسه با حضور استاندار خراسان رضوی برای تدوین برنامه‌ها برگزار شده و در همین راستا ۹ کمیته مشغول به کار هستند، تصریح کرد: استانداری خراسان رضوی براساس برنامه ریزی های انجام شده وظیفه تغذیه و اسکان ۶۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی در کربلا، کاظمین، نجف، مسیر بین نجف و کربلا و سامرا را به صورت روزانه بر عهده دارد.

آستان قدس ۷ ایستگاه اسکان و پذیرایی زائران اربعین دایر می کند

وی ادامه داد: تعداد ۵۷ ایستگاه در این شهرها دایر خواهد شد که ظرفیت ۷۷ هزار نفر روز اسکان، ارائه ۹۸ هزار وعده نهار، ۹۷ هزار وعده شام، ۱۶۳ هزار میان وعده و ۱۰۹ هزار وعده صبحانه را دارد.

واحدی تاکید کرد: در کنار فعالیت‌های استانداری خراسان رضوی، آستان قدس نیز هفت ایستگاه بزرگ برای اسکان و تغذیه زائران در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و شهرهای نجف، کربلا و کاظمین دایر خواهد کرد.

معاون هماهنگی و مدیریت زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تا به امروز ۴۰ هزار ویزا برای شهروندان خراسان رضوی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی صادر شده است، گفت: تاکنون ۶۰ درصد نیروهای مردمی ما برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی از مرز خارج شده اند

وی با بیان این که امسال مشارکت مردمی در استان خراسان رضوی در این زمینه ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: ظرف دو روز گذشته ۲۵۰۰ نفر در قالب نیروهای مردمی در قالب راننده، پزشک، روحانی و...از استان خراسان رضوی عازم عراق ‌ شده اند.

۵۱ پرواز به نجف و کربلا برقرار می شود

واحدی اضافه کرد: همچنین تعداد  ۷۰۰ نفر روحانی نیز حضور دارند که انجام امور فرهنگی در مسیر راهپیمایی و ایستگاه‌های ایجاد شده را بر عهده دارند.

معاون هماهنگی و مدیریت زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ستاد اجرایی استان خراسان رضوی در کربلا ایجاد شده تا بتوانیم بر فعالیت هایی که انجام می شود رصد و ارزیابی داشته باشیم، تصریح کرد: در هفته پیش رو ۵۱ پرواز به صورت ویژه برای نجف و کربلا خواهیم داشت و ۶۱ پرواز نیز به شهرهای جنوبی از جمله خوزستان، ایلام و کرمانشاه پیش بینی شده است و هزار دستگاه اتوبوس نیز برای حمل و نقل زائران به صورت زمینی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۹۲۰ نفر توسط قطارهای ویژه به مقصد اهواز منتقل خواهند شد، خاطر نشان کرد: برای راهپیمایی اربعین سال جاری، پذیرای حدود ۲۵ هزار نفر از زائران افغانستانی از مرز دوغارون هستیم که ظرف چندروز آینده به صورت ترانزیت از ایران عبور می کنند.

وی تاکید کرد: ۳۰ هزار نفر از برادران و خواهران افغانستانی مقیم مشهد نیز تاکنون در سامانه سماح برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 4125841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha