۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب:

بازتعریف نقش اتاق بازرگانی در فعالیت‌های مرتبط با توسعه ضروری است

بازتعریف نقش اتاق بازرگانی در فعالیت‌های مرتبط با توسعه ضروری است

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بازتعریف نقش اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در فعالیت های مرتبط با توسعه و پیشرفت ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی صبح شنبه در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک اظهار داشت: نقش اتاق بازرگانی به مراتب از آنچه که هست باید پررنگ تر شود، از زمانی که رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی اصل 44 را ابلاغ کردند، رویکرد کلان کشور سپردن امور به دست بخش خصوصی و کاستن نقش دولت در اقتصاد است.

وی بیان کرد: وقتی این را به عنوان یک سیاست کلی مدنظر قرار می دهیم طبیعتا نقش بخش خصوصی در اداره امور و اجرای سیاست های اقتصادی برجسته تر می شود.

کریمی ادامه داد: اگرچه ما با مشکل تقسیم توان بخش خصوصی در عرصه های اقتصادی کشور روبرو هستیم، اما همین تشکل نیز جای کار بسیار دارد و در سال های گذشته این نقش به صورت مطلوب در حوزه معدن و کشاورزی ایفا نشده و بیشتر معطوف به بخش صنعت بوده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: ظرفیت های نقش آفرینی اتاق بازرگانی باید افزایش یابد، به طور مثال اگر قرار است تصمیمی در بحث آمایش سرزمینی برای استان گرفته شود، اتاق بازرگانی در این زمینه حق اظهار نظر دارد و از نظرات آن باید بهره گرفته شود.

وی افزود: در ارتباط با مشکلات برخی صنایع استان که اخیرا با چالش های کارگری روبرو شده بودند انتظار داشتیم که اتاق بازرگانی وارد کار شود و در حل این بحران ها کمک، مساعدت و مشارکت نماید.

کریمی گفت: اتاق بازرگانی می تواند به خوبی نقش مشورتی برای مدیریت ارشد استان ایفا کند و امیدواریم این فرآیند و ارتباط نیز ایجاد و تقویت و از این ظرفیت اتاق بهره گرفته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همین راستا در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن باید یک هسته مطالعاتی و یک اتاق فکر برای استان با محوریت بخش خصوصی شکل بگیرد که در آن با بهره گیری از اساتید دانشگاه ها، صاحب نظران، صاحبان صنایع و ... در مورد طرح ها و امور مربوطه هم اندیشی شود و خروجی های علمی داشته باشد، جای چنین اتاق فکری در استان خالی است.

کریمی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به نقش محوری که اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی دارد، می تواند هم افزایی میان سایر تشکل های بخش خصوصی ازجمله اصناف و اتاق تعاون و... ایجاد کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس استان نیز نسبت به نقش مهم اتاق بازرگانی در تصمیم گیری ها اشراف دارند و در تصمیم گیری های مرتبط از نظرات اتاق بهره مند خواهند شد.

کد خبر 4126719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha