۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹

فیلم « چل من خدا» در ساری به نمایش درآمد

فیلم « چل من خدا» در ساری به نمایش درآمد

ساری - فیلم « چل من خدا» در هفته سوم برنامه « پنج هفته فیلم در ساری به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، تازه ترین اثر « علی احمدی زرین کلایی» کارگردان نام آشنای مازندرانی، در هفته سوم برنامه «پنج هفته پنج فیلم» به نمایش در آمد و مورد بررسی قرار گرفت.

این برنامه که توسط انجمن فیلم بهارنارنج معاونت فرهنگی شهرداری ساری با همکاری شورای شهر ساری و حوزه هنری مازندران برگزار می شود، در هفته سوم، پس از نمایش مستند کوتاه «چل من خدا» با حضور کارگردان فیلم و «ایرج فلاح آهی دشتی» -نویسنده و کارگردان- به عنوان منتقد برنامه، به بررسی فیلم پرداخت.

این فیلم، روایت زن تنهایی است که در گالش منزل جنگلی زندگی می کند و کارگردان سعی دارد تنهایی های وی را در ارتباط با محیط پیرامونش، دلمشغولی او و چل نخ ریسی اش به تصویر بکشد.

ایرج فلاح نویسنده و کارگردان پیش ازظهر شنبه در این نشست ضمن تحلیل ساختاری فیلم خاطر نشان کرد: فیلم به دلیل تاثیر شخصیت سوژه بر فیلمساز از روایت منطقی جا مانده و کارگردان میتواند با یک تدوین مجدد فیلم را در راستای اهدافش احیا کند.

وی همچنین زمان فیلم را کوتاه عنوان کرد و پرداخت به شخصیت زن در زمانی بیشتر را یک ضرورت در این اثر برشمرد.

«علی احمدی زرین کلایی»کارگردان فیلم «چل من خدا» درباره انگیزه ساخت این کار گفت: در پیش تولید فیلم قبلی ام با این سوژه آشنا شدم و با توجه به ویژگی‌های آن تصمیم به ساخت این کار گرفتم.

در ادامه این برنامه «حسین نادعلی زاده» کارشناس برنامه، در بخش معرفی کتاب، به ارائه مطالبی درباره کتاب،«فیلم مستند از فیلمنامه تا تدوین » نوشته «الن رزنتال»پرداخت.

در پایان از «علی احمدی زرین کلایی» برجسته ترین فیلمساز زیست محیطی مازندران، کارگردان فیلمهای دکل بندها، کوچ،دختران هلن، چل من خدا و ... عنوان دار جشنواره های ملی و بین المللی قدردانی شد.

کد خبر 4126979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha