۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴

مدیر حوزه های علمیه کشور:

حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی برای ترویج اندیشه اسلامی را دنبال کنند

حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی برای ترویج اندیشه اسلامی را دنبال کنند

اراک- مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه های علمیه کشور بایستی ارتقای سطح علمی و برنامه ریزی جدی برای ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: مردم ایران در هنگامه انقلاب، آرمان های امام راحل را سرلوحه خود قرار دادند و بصیرت ملت سبب شد، امروز ایران اسلامی به عنوان قطب مذهب تشیع در جهان شناخته شود، در این راستا روحانیون وظیفه دارند دلسوز و پشتیبان ملت انقلابی و ولایتمدار باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: هم اینک عصر و زمان انقلاب و بیداری اسلامی است و حالا که به سبب تلاش ها و مجاهدت های امام راحل و شهدا در این عصر قرار داریم، باید اصول علوم اسلامی را به بهترین شکل ممکن در جامعه تبیین و ترویج کنیم.

وی بیان کرد: امروز دوستداران دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در تمام جهان چشم به حوزه های علمیه ایران اسلامی دارند و طلاب حوزه های علمیه کشور باید با اشاعه علوم اسلامی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه جهانی، به گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی بپردازند.

اعرافی خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه متعلق به متن جامعه و مردم هستند و طلاب و روحانیون وظیفه دارند با سبک زندگی ساده و اسلامی، به مردم نزدیک شده و در راستای حل مشکلات جامعه نقش موثری را ایفا کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اینکه زمانی معارف الهی و اصول اسلام ناب محمدی و همچنین سیره اهل بیت(ع) از قم به همه جهان ارسال شود، پیش از انقلاب اسلامی قابل پیش بینی نبود، اما امروز این اتفاق محقق شده که بایستی در راستای حفظ این موهبت الهی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان نظام با ترویج و انتشار افکار و اندیشه های ضد اسلامی، قصد دارند از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مجازی توطئه های خود را اجرایی و شاخصه های مورد نظر خود را برای ما نهادینه کنند، بنابر این طلاب و روحانیون وظیفه دارند با اقدام فرهنگی مناسب، در مسیر بی اثر ساختن توطئه های دشمن حرکت کنند.

اعرافی تصریح کرد: طلاب و روحانیون بایستی در دو حوزه داخل و خارج از حوزه های علمیه فعالیت های ذکرشده را دنبال کرده و همچنین تحقیق و پژوهش را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: طلاب همچنین در جامعه، بایستی داشته های علمی خود را در راستای گسترش معنویت و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن به کار گیری کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: روحانیون با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) و همچنین علمای بزرگ دینی و فرهنگی همچون امام خمین(ره) و شهید مطهری باید بتوانند در افکار جوانان تاثیرگذار بوده و جامعه را به سمت معنویت رهنمون کنند.

وی گفت: روحانیون باید خود را به عالی ترین سطوح علم اسلامی تجهیز کنند و علاوه بر آن با استفاده از فناوری روز دنیا به خصوص در فضای مجازی، دانسته های دینی و علمی خود را گسترش داده و نیاز مخاطبان را در این حوزه به طور مطلوب برطرف سازند.

کد خبر 4127788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha