۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰

یک فعال محیط زیست:

دستگاه‌های دولتی در حوزه محیط زیست نیاز به فرهنگسازی دارند

دستگاه‌های دولتی در حوزه محیط زیست نیاز به فرهنگسازی دارند

یک فعال محیط زیست گفت: در سطح جامعه آگاهی محیط زیستی بالایی وجود دارد اما بیشتر دستگاه‌های دولتی در حوزه محیط زیست نیاز به فرهنگسازی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس محمدی مدیر انجمن دیده بان کوهستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: در هفته های اخیر دو اتفاق در دولت جدید افتاده که همه کسانی که دلشان برای طبیعت ایران می سوزد باید به آن توجه کنند، یکی انتخاب آقای کلانتری به عنوان رئیس سازمان محیط زیست و دیگری انتخاب آقای اردکانیان به عنوان وزیر نیرو.

عباس محمدی تاکید کرد: ما در وضعیت خطیری از نظر محیط زیستی قرار گرفته ایم، به وضعیت سال های گذشته که تنها ابزارمان برای دفاع از محیط زیست رسانه بود. در دوره های قبل فعالیت محیط زیست محدود به کار رسانه ای بود و تازه خیلی از رسانه ها هم می ترسیدند به محیط زیست ورود کنند، به ویژه در حوزه آب و سدسازی.

وی ادامه داد: از ۵-۴ سال پیش فضا بازتر شد و ما امیدوار شدیم اما الان با تغییرات مدیریت محیط زیست و وزارت نیرو دوباره در ابتدای دوره ای قرار داریم که تنها ابزار ما مطبوعات و رسانه است. دوباره باید روشنگری کنیم و به مسئولان دولتی وظایفشان را در حوزه محیط زیست هشدار دهیم.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: به اعتقاد من رئیس سازمان محیط زیست نیاز به آموزش دارد و بیشتر دستگاههای دولتی ما در حوزه محیط زیست نیاز به فرهنگسازی دارند. در سطح جامعه حساسیت محیط زیستی واقعا خوب است و در دورافتاده ترین مناطق مردم محلی برخورد درستی دارند. الان در حوزه آب و سدسازی در منطقه ای مثل چهارمحال و بختیاری مردم مطلع هستند.

محمدی تاکید کرد: فعالیتی که در زمینه محیط زیست در سطح جامعه انجام می شود، با هیچ دوره ای در ایران قابل مقایسه نیست. الان همه رسانه ها بخش محیط زیست دارند و دستمان دیگر از سازمان محیط زیست کوتاه شده است. الان رئیس سازمان محیط زیست را باید با محیط زیست آشنا کنیم و در همین دوره کوتاه که آقای کلانتری به سازمان آمده، سازمان محیط زیست به اداره ای خالی از روح و شور محیط زیستی بدل شده است.

وی تصریح کرد: ما فعالان محیط زیست و اهل رسانه نباید ناامید بشویم، در حوزه آب که به قول آقای کلانتری مهمترین مسئله ماست الان شخصی وزیر نیرو شده که در طول سال ها از نظریه پردازان سدسازی بوده و برنامه ای هم که ارائه کرده تاکید بر سدسازی و انتقال آب است و هیچ تغییر اساسی در گفته های ایشان نیست.

کد خبر 4129697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha