عضو ارشد جنبش گوران؛

کنار رفتن بارزانی صوری بود/اقلیم کردستان در قبضه حزب دموکرات است

کنار رفتن بارزانی صوری بود/اقلیم کردستان در قبضه حزب دموکرات است

عضو ارشد جنبش گوران کردستان ضمن تأکید بر اینکه دموکراسی در اقلیم وجود ندارد گفت کناره گیری بارزانی اقدامی صوری بود زیرا اقلیم هنوز در قبضه حزب دموکرات کردستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسکای پرس»، «صابر اسماعیل» یکی از رهبران «جنبش گوران» کردستان عراق اعلام کرد که هنوز همه اختیارات ریاست اقلیم کردستان عرق در قبضه حزب دموکرات کردستان است.

به گفته او با وجود اینکه «مسعود بارزانی» از ریاست اقلیم کناره گیری کره است اما به نظر می رسد این کناره گیری صوری باشد و هنوز هم اقلیم در قبضه حزب او قرار دارد.

اسماعیل تأکید کرد که جنبش گوران با شخص بارزانی مشکلی ندارد بلکه با روند نظام سیاسی در اقلیم کردستان مشکل دارد. به گفته او حتی اگر قدرت به افراد دیگری هم منتقل شود برای جنبش گوران فقط این مسأله اهمیت دارد که تغییری ایجاد شود تا اداره اقلیم به صورت نظام مند با خواسته ها و مطالبات مردم اقلیم کردستان همخوانی داشته باشد.

وی تأکید کرد که پارلمان اقلیم کردستان در امنیت نیست و افزود: مسأله دموکراسی تقریبا در اقلیم کردستان عراق وجود ندارد. اسماعیل همچنین از تصمیمات اخیر که به تقسیم صلاحیت های ریاست اقلیم کردستان منجر شده اعتراض کرد و گفت: مدیریت جدید هم خواسته های مردم کردستان را برآورده نمی کند و همچنان مخالف آن هستیم زیرا همه اختیارات همچنان در قبضه حزب دموکرات کردستان و همه شاخه های آن قرار دارد.

این عضو ارشد جنبش گوران گفت که مسأله حمله به مقرهای حزب جنبش گوران در «دهوک» و «زاخو» به یک عادت بد از سوی حزب دموکرات کردستان تبدیل شده که مدام هم تکرار می شود.

اخیرا و در پی صدور بیانیه مسعود بارزانی که طی آن اعلام کرده بود دیگر خود را برای ریاست دور بعد بر اقلیم کردستان نامزد نمی کند و به این ترتیب از این جایگاه کنار رفته است، پارلمان اقلیم اختیارات بارزانی را میان نهادهای مختلف اقلیم کردستان عراق تقسیم کرد که سهم بیشتر نصیب دولت اقلیم به نخست وزیری «نیچروان بارزانی» برادر زاده مسعود بارزانی رسید.

کد خبر 4130299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha