۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین:

اصل ۴۴ را با رهاسازی واحدهای تولیدی عملیاتی کرده ایم

اصل ۴۴ را با رهاسازی واحدهای تولیدی عملیاتی کرده ایم

قزوین- دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به جای واگذاری واحدها نسبت به رهاسازی واحدهای صنعتی اقدام کرده ایم و به بحرانهای کارگری دامن زده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، عیدعلی کریمی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قزوین که روز سه شنبه با حضور وزیر کار و اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس در استانداری برگزار شد اظهارداشت: تامین اجتماعی کشور با داشتن سه میلیون بازنشسته و ۱۲ میلیون خانواده آنها بزرگترین مجموعه اجتماعی کشور است که توجه به نیازمندی های آنها از سوی دولت ضروری است.

وی افزود: طلب یک ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت اگر وصول شود می تواند نیازهای این جامعه بزرگ را تامین کند اما در این زمینه اقدام عاجل و جدی صورت نگرفته است.

کریمی تصریح کرد: امنیت شغلی کارگران، مسائل بیمه ای و حقوق های کارگری از مهمترین مشکلات جامعه کارگری کشور و استان قزوین است که انتظار رسیدگی داریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان یادآورشد:بایدبا جرات گفت کارگرانی که با یک میلیون تومان حقوق توانسته اند زندگی خود را اداره کنند قویترین مدیران هستند که شاید هیچ مدیری در کشور قادر به این کار نباشد.

وی افزود: شاید بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز مانند طلاق و اعتیاد ناشی از بیکاری است و نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی باید برای حل مشکل اشتغال برنامه ریزی و تدبیر کنند.

کریمی اظهارداشت: نمایندگان با دادن طرح و لایحه باید بتوانند مشکل بیکاری و طلاق و اعتیاد را در کشور حل کنند.

وی افزود: اخیرا بیمارستان های خصوصی از پذیرش دفترچه های بیمه کارگران خودداری می کنند و این مشکل به دغدغه های این گروه اضافه کرده است.

کریمی اضافه کرد: حفظ مشاغل موجود و قراردادهای موقت، جلوگیری از تعدیل نیروهای واحدهای صنعتی، پرداخت حقوق های معوقه واحدهای بحرانی از درخواست های دیگر جامعه کارگری از وزیر کار است.

وی تصریح کرد: وقتی یک معلول در قزوین به عنوان کارافرین برتر توانسته بدون کمک دولت برای صدها معلول شغل ایجاد کند چرا باید واحد های بزرگ ما قادر به تامین حقوق کارگران خود نباشند.

کریمی اضافه کرد: برخی واحدهای تولیدی در استان از سه ماه تا ۸ ماه حقوق عقب مانده دارند که نشان می‌دهد مدیریت این واحد ها دچار بحران است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد واحدهای تولیدی را واگذار نکردیم بلکه رهاسازی شده است و بدون در نظر گرفتن اهلیت افراد سرمایه های کشور را به کسانی داده ایم که قادر به اداره آن نیستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین یادآورشد: باید دولت با نظارت بر واحدهای بحرانی در واگذاری مدیریت آنها تجدید نظر کند تا از بیکار شدن کارگران در استان جلوگیری شود.

وی از وزیر کار خواست در خصوص افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان و همسان سازی آن اقدام لازم را صورت دهد و ضمن انتقاد از اجرای طرح سلامت گفت: امروز برخی وزیر بهداشت را نیز زیر سوال برده اند و به نظر می‌رسد می‌خواهند کاری می کنند تا طرح سلامت در کشور شکست بخورد و روزی همین پزشکان علیه وزیر بهداشت اقدام خواهند کرد و علیرغم اینکه تعرفه ها چند برابر شده همچنان در حوزه درمان با مشکل مواجه ایم.

کریمی گفت: از وزیر کار انتظار داریم در اجرای برنامه های خود ثابت قدم و قاطع باشند و بدانند کارگران پشت وی هستند و با توجه به عملکرد خوب مدیرعامل تامین اجتماعی نسبت به تثبیت این مدیر توانمند اقدام کنند.

کد خبر 4130506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha