۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۰:۵۱

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح خبر داد:

خروج بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای کشور

خروج بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای کشور

ایلام-فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح از خروج بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،  سردار محسن فتحی زاده امروز  در مرز مهران با اشاره به مدیریت جمعیت در پایانه های مرزی سه گانه، اظهار داشت: برابر آمار تا این لحظه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای رسمی کشور جهت شرکت در مراسم معنوی اربعین حسینی (ع) از کشور خارج شدند.

وی ادامه داد:یکی از ماموریت های مهم پلیس مدیریت و کنترل لایه به لایه جمعیت در پایانه های مرزی بوده و برای این کار تمهیدات و تدابیر خاصی وضع کردیم و هم اکنون در تمامی پایانه ها بطور کامل و دقیق اجرا می کنیم.

وی  با اشاره به ۷ گیت مخصوص کنترل جمعیت در پایانه های مرزی، افزود:برای این منظور در کنار کنترل مدارک زائران،در ترمینال ها و مبداء زائران،پلیس با ایجاد ایستگاه های سیار و ثابت در مسیرها و محورهای مواصلاتی منتهی به استان های ایلام و خوزستان گذرنامه و ویزای آنان را کنترل و پس از اطمینان کامل مجوز عبور می دهد. 

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح تاکید کرد:به موجب مقررات و قوانین کشور ایران و عراق ،شرط اصلی عبور از مرزهای رسمی داشتن گذرنامه معتبر و ویزا بوده و همچنین طبق تفاهم نامه صورت گرفته عبور از مرزهای رسمی بدون مدارک قانونی ، غیر مجاز است و شامل مجازات سنگینی از طرف کشور عراق خواهد شد. 

سردار فتحی زاده در ادامه تصریح کرد:متأسفانه چند نفر از هموطنان ما از مرزهای غیر رسمی عبور کرده و توسط مأموران کشور عراق دستگیر شدند و در بازداشتگاه به سر می برند و در آینده برای آنها حکم صادر خواهد شد. 

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح  مستقر در پایانه مرزی مهران در پایان گفت:طرح های کنترل جمعیت نسبت به سال های گذشته موفق تر بوده و موجبات رضایتمندی زوار حسینی (ع) شده است و ما هم به عنوان خادم زائران مراسم اربعین از همراهی و همکاری تشکر و قدردانی می کنیم.

کد خبر 4133017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha