۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت:

بیش از ۹۵ درصد زائران اربعین روادید خود را دریافت کرده‌اند

بیش از ۹۵ درصد زائران اربعین روادید خود را دریافت کرده‌اند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بیش از ۹۵ درصد زائرانی که قصد تشرف به مراسم اربعین داشته‌اند، ویزای خود را دریافت کرده‌اند.

محسن نظافتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد زائرانی که قصد تشرف به اربعین داشته اند، ویزای خود را دریافت کرده اند، اظهار داشت: سامانه «سماح» همچنان باز است و افراد می توانند برای ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دوره ارائه ویزا خیلی کوتاه شده و در بعضی استان ها به روز شده و در استان هایی که فاصله زیادی با مراکز صدور ویزا دارند، این زمان بیشتر است، تصریح کرد: امسال مردم خوب به قوانین احترام گذاشتند و ویزای خود را به موقع گرفته اند و تعداد افرادی که به قانون احترام نگذاشته اند بسیار کم است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مردم با آمادگی خوب به سمت مرزها می روند، افزود: نسبت به سال قبل وضعیت قابل کنترل و هدایتی پیش آمده است.

نظافتی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته چند تصادف داشتیم که منجر به جان باختن و مجروح شدن برخی از زائران شد، یک تصادف شدید نبود و تنها مجروح داشتیم، ادامه داد: در دو تصادف دیگر تعدادی از افراد مجروح و جان باختند که تحت پوشش بیمه نبودند و خانواده آنها به ما مراجعه کردند که چه کنند و نمی توانستیم برای آنها کاری کنیم.

وی یادآور شد: زائران هنوز وقت دارند و می توانند با مراجعه به سامانه «سماح» خود را بیمه کنند.

کد خبر 4133116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha