۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۱۹

امام جمعه موقت یاسوج:

اربعین یک گنجینه قیمتی برای شیعه است

 اربعین یک گنجینه قیمتی برای شیعه است

یاسوج- امام جمعه موقت یاسوج گفت: اربعین هم خودسازی و هم جهان سازی بوده و یک گنجینه قیمتی برای شیعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفدر پناهی در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته یاسوج افزود: در روایات ما به اربعین بسیار تاکید شده است و اعمال مختلفی نیز برای این روز در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: اگر نهضت امام حسین (ع) نبود ما نیز برای مبارزاتمان الگوی مناسبی نداشتیم.

حجت الاسلام پناهی اظهار داشت: این واقعه به همه مسلمانان جهان درسهای زیادی آموخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیشترین تاکید در آموزه های دینی ما رعایت تقواست، گفت: اگر تقوا در قلب انسانی قرار گرفت به همان اندازه تقوا، انسان دارای اثار خیر می شود.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: رعایت تقوا برای هر کسی که به سن تکلیف رسیده لازم و ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز ۱۳ آبان اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی سبب کوتاه شدن سلطه امریکا بر کشور شد و مهمتر اینکه چهره نفوذی ها را اشکار کرد.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: مهمترین مناسبت این هفته روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و در ۱۳ آبان ۴۳ که رژیم امام خمینی (ره) را به ترکیه تبعید کرد، دانش آموزان برای اعتراض تظاهرات کردند که با این تظاهرات به خاک و خون کشیده شدند.

وی تصریح کرد: این اعتراض در سال ۵۷ به شکل گسترده شکل گرفت و در سال ۵۸ دانشجویان به سمت لانه جاسویی آمریکا تظاهرات کردند و جاسوسان را دستگیر کردند.

حجت الاسلام پناهی افزود: اکنون در موقعیتی هستیم که هنوز هم امریکا، دشمن شماره یک ما است.

وی با بیان اینکه بحث دفاعی ما آنقدر محکم است که هرگز قابل مذاکره نیست، گفت: ما با ارتش دلاور، سپاه و بسیج مردمی که داریم هرگز اجازه نمی دهیم به این کشور تجاوزی شود.

امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج توجه به مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان را یک امر ضروری دانست و گفت: مقوله فرهنگ بسیار مقوله مهمی است و برای پیشرفت در هر زمینه ای باید فرهنگ عمومی را رعایت کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه گاهی به مصوباتی که در شورای فرهنگ عمومی تصویت می شود توجهی نمی شود و این امر باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 4133420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha