۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۲۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور خبر داد:

فعالیت ۳۰ درمانگاه ثابت و اقماری هلال احمر در عراق

فعالیت ۳۰ درمانگاه ثابت و اقماری هلال احمر در عراق

چذابه ـ مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور گفت: برای اربعین امسال ۳۰ درمانگاه ثابت و اقماری هلال احمر در کشور عراق به زائران خدمات رسانی می کنند.

علی اصغر پیوندی در گفتگو با خبرنگار مهر مستقر در مرز چذابه اظهار کرد: هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی که برعهده دارد و در مراسم باشکوهی نظیر اربعین که خوشبختانه هر سال بیشتر از سال قبل به جمعیت آن افزوده می شود باید تمهیداتی فراهم و شرایطی را ایجاد کند که زائران بتوانند با آرامش خاطر در کشور، نجف و کربلا تردد کنند.

وی افزود: این شرایط از قبل ایجاد شده و سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه به صورت مستقیم درگیر بودند؛ البته دیگر استان ها نیز برای خدمت رسانی به زائران حسینی همکاری داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: امسال در داخل کشور حدود ۲۲ درصد ناوگان امداد و نجات را افزایش دادیم و ۳۰ دستگاه آمبولانس در پایانه مرزی چذابه، شلمچه و مهران مستقر است.

پیوندی یادآور شد: متأسفانه در مرز خسروی با اینکه تمهیدات لازم را اندیشیده بودیم ولی طرف عراقی هنوز مرز را باز نکرده است که امیدواریم طی امروز و فردا این تصمیم خوب را بگیرند تا مقداری از بار مرز چذابه و مهران به مرز خسروی منتقل شود.

وی ادامه داد: در مسیر بین نجف و کربلا و همچنین کاظمین نیز ۱۰ درمانگاه ثابت و بالغ بر ۲۰ درمانگاه اقماری، اتوبوس آمبولانس های متعدد، کمک در بیمارستان های مختلف عراق از جمله کوت با حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر پزشک، امدادگر و رده های مختلف پرستاری به امید خدا شرایط خوبی را برای زائران فراهم می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: اعضای جمعیت برای رفع دغدغه های زائران و یا اینکه اگر خدایی نکرده مشکلی پیش آمد بتوانند آن را حل کنند در عراق مستقر شده اند.

پیوندی در ارتباط با پیام اربعین گفت: پیام اربعین اتحاد و همبستگی است که به تمام جهان ثابت می کند هر روز بیشتر می شود و این تجمع نه تنها شیعی بلکه متعلق تمام مسلمانان است.

وی اضافه کرد: عشق به امامت و ولایت زائران حسینی را به نجف تا کربلا می رساند که مسیر ۸۰ کیلومتر را با عشق و ایثار طی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور در پایان گفت: نشان دهنده عظمت شیعه و دین اسلام است و ما هم وظیفه داریم تا شرایط خوبی برای زائران بهره مند کنیم که از برکات معنوی آن بهره مند شوند.

کد خبر 4134486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha