۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷

معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:

پیشرفت ۸۰ درصدی جاده پاتاوه به دهدشت/افتتاح قطعه سوم در سال آینده

پیشرفت ۸۰ درصدی جاده پاتاوه به دهدشت/افتتاح قطعه سوم در سال آینده

یاسوج- معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشرفت فیزیکی جاده پاتاوه-دهدشت از ۴۷ درصد سال ۹۲ به بالای ۸۰ درصد رسیده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، محمد راستا در این رابطه افزود: طرح ملی جاده ارتباطی پاتاوه - دهدشت تا سال ۱۳۹۲ تعطیل بود و مردم منطقه نیز هیچ امیدی برای ساخت و افتتاح آن نداشتند، که در سفر استانی سال گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان بر شتاب بخشی در اجرای آن تاکید شد.

راستا اظهار کرد: طی اردیبهشت سال جاری قطعه دوم این جاده ارتباطی با نام "دم چنار تا لوداب"  به طول ۲۸.۵ کیلومتر و با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

راستا عنوان داشت: قطعه های اول و چهارم این جاده ارتباطی در گذشته افتتاح شده بود و قطعه سوم نیز توسط قرارگاه سازندگی "خاتم الانبیا" در حال ساخت است و تا پایان سال مالی ۱۳۹۶ (تیر ۱۳۹۷) افتتاح می شود.

راستا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگ راه در سطح استان در حال ساخت است، تصریح کرد: تا سال ۹۲ کمتر از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده بود و ظرف چهار سال گذشته افزون بر ۹۰ کیلومتر به این میزان اضافه شده است.

معاون ساخت و توسعه راه های استان خاطرنشان کرد: طول راههای اصلی، فرعی و بزرگراه از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه در استان، افزون بر یکهزار و ۵۵۰ کیلومتر است.

راستا برخی از طرح های مهم راهسازی در حوزه راه های اصلی را شامل جاده یاسوج - سی سخت، باباکلان- گچساران - چرام، باغچه سادات - سرفاریاب و جاده ملی پاتاوه - دهدشت عنوان کرد.

معاون ساخت و توسعه راه های استان گفت: در حال حاضر عملیات ساخت ۳۰ کیلومتر از جاده باباکلان- گچساران و چرام در حال اجرایی شدن است.

راستا تصریح کرد: بهره برداری اولیه از جاده ارتباطی یاسوج - باغچه سادات - سرفاریاب انجام شده است و برای نخستین بار ارتباط آسفالتی بین شهرستان های کهگیلویه و چرام با شهر  یاسوج برقرار و اکنون نیز این جاده در حال ارتقای وضعیت است.

معاون ساخت و توسعه راههای استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی در سطح استان برای بهسازی و آسفالت در دست اجرا است که حدود ۱۰۰ کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

راستا ابراز داشت: جاده روستاهای منطقه "سیلاب وکلوار " تا "امام زاده شاه قاسم" به طول ۵۰ کیلومتر یکی دیگر از مهمترین راه های روستایی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری  فاصله زیادی دارد، افزود: بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.

کد خبر 4135388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha