۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

تشکیل هسته‌های علمی و معرفتی در میان جوانان مورد توجه قرار گیرد

تشکیل هسته‌های علمی و معرفتی در میان جوانان مورد توجه قرار گیرد

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: تشکیل هسته های علمی و معرفتی در میان جوانان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ارتقای دانش و فرهنگ را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست نخبگان بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش اراک اظهار داشت: دوره نوجوانی دوره ای استثنایی است که انسان از ظرفیت های کم کودکی عبور کرده و در عین حال به مرحله بزرگسالی که دارای مشغله های مختلف وارد نشده بنابراین مرحله مهمی برای ساخته شدن فرد است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر انقلاب در دیدار خود با دانش آموزان نکات ارزشمندی را مطرح کردند از جمله اینکه جوانان باید بصیر و دشمن شناس باشند.

کریمی افزود: موضوع دیگر که در شرایط کنونی باید مورد توجه قرار گیرد مساله علم آموزی و جدیت در این حوزه از سوی نوجوانان و جوانان و همچنین مهارت آموزی است چرا که هر چه در عرصه علمی پیشرفت داشته باشیم، آینده قطعا روشن تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین تقویت دین و ایمان در نسل جوان و نوجوانان و برخورداری آنها از بینش معنوی و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: تهیه کتب و جزواتی برای سیر مطالعاتی از جمله الزاماتی است که باید انجام شود چه در زمینه علم و تاریخ و چه در زمینه مسائل دینی و معنوی تا از این طریق وقت و زمان نوجوانان به صورت پراکنده و از طریق فضای مجازی تلف نشود.

کریمی ادامه داد: اینکه ما ذهن و تلاش خود را در حد آنچه که امروز می بینیم محدود کنیم روش درستی نیست و باید آرمان های بلندی که در دین اسلام و انقلاب وجود دارد را محقق سازیم.

وی اظهار داشت: نباید در سطح پایین حرکت و هدف پردازی کنیم و باید آرمان گرایی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، این آرمان گرایی باید در نوجوانان نهادینه سازی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: جوانان باید از دوران تحصیل خود دوستان مستعد خود را شناسایی کند و هسته های ارتباطی تشکیل دهند و این هسته ها را حفظ کنند و ظرفیت های یکدیگر را شناسایی کنند.

کد خبر 4135435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha