۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

علت مرگ پلنگ ایرانی در طارم مشخص شد

علت مرگ پلنگ ایرانی در طارم مشخص شد

قزوین- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: یک قلاده پلنگ که لاشه آن توسط ماموران محیط زیست در آتش سوزی طارم پیدا شده بود به ضرب گلوله شکار شده است.

سیاوش شمسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان هفته گذشته در هنگام مهار آتش در منطقه حسین آباد بخش طارم سفلی، لاشه این پلنگ را پیدا کردند و تحقیقات برای شناسایی علت مرگ آغاز شد.

شمسی پور افزود: لاشه این گربه سان برای نمونه برداری به پارک پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست منتقل شد تا علت کشته شدن به طور دقیق مشخص شود.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین بیان کر: متاسفانه پس از کشف لاشه این حیوان متوجه شدیم که پوست این حیوان بدلیل سوختگی شدید و خشک شدن قابل تاکسیدرمی نیست، اما بافت‌های استخوانی آن برای تحقیقات علمی قابل استفاده و در حال جداسازی است.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین یادآورشد: حفاظت از گونه های نادر توسط محیط بانان محیط زیست با جدیت ادامه دارد اما متاسفانه همچنان با حضور شکارچیان غیرمجاز و افراد فرصت طلب زیست این گونه ها به مخاطره می افتد که از ساکنان محلی مناطق حفاظت شده انتظار داریم در صورت مشاهده شکارچیان مراتب را به پاسگاههای محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 4136172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha