۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷

مدیر بهره برداری فاضلاب شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تصفیه روزانه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در سه شهر استان

تصفیه روزانه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در سه شهر استان

یاسوج- مدیر بهره برداری فاضلاب شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه حدود ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در تصفیه‌خانه فاضلاب سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت تصفیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود دمیا ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای شبکه فاضلاب و وجود تصفیه‌خانه فاضلاب، مزایای فراوانی از جمله حفظ بهداشت عمومی و محیط زیست دارد که به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

دمیا با اشاره به اینکه استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری برای مصارف کشاورزی و صنعتی بر اهمیت این تاسیسات در شهرها می افزاید، گفت: نوع نگاه به پساب خروجی تصفیه‌خانه‌ها باید عوض  شود و شهروندان باید بدانند که این پساب برای مصارف کشاورزی و صنعتی کاملا مناسب است.

مدیر بهره‌برداری فاضلاب شرکت آبفای استان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب هنوز در کهگیلویه و بویراحمد نهادینه نشده است، تصریح کرد: در سایر استان‌های کشور این موضوع کاملا جا افتاده است.

دمیا ابراز داشت: استفاده بهینه از پساب خروجی تصفیه‌خانه ‌ فاضلاب علاوه بر آنکه  نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفت منابع آب دارد، باعث توسعه و رونق  کشاورزی و صنعت نیز خواهد شد.

دمیا با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهرهای چرام و سی‌سخت نیز در حال اجرا هستند، تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر  سی سخت ۸۰ درصد و تصفیه خانه فاضلاب شهر چرام نیز ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان برای در اختیار گذاشتن پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب شهری استان برای مصارف صنعتی و کشاورزی آمادگی دارد.

کد خبر 4136359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha