۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبرداد:

تدوین سند ملی سلامت اجتماعی کشور تا پایان سال جاری

تدوین سند ملی سلامت اجتماعی کشور تا پایان سال جاری

سنندج- مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تا پایان امسال سند ملی سلامت اجتماعی را باید با همکاری وزارت بهداشت تدوین کنیم.

به گزارش خبرنگارمهر، فریبا درخشان نیا امروز دوشنبه در کارگروه اجتماعی،فرهنگی استان کردستان که با محوریت بررسی راهکارهای حمایت و توانمندسازی زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده در سنندج برگزارشد،گفت: همه ما در ایجاد مسئله و آسیب اجتماعی نقش داریم و باید مسئولیت پذیرفته و در کنترل و کاهش آسیب ها تلاش کنیم.

وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی،توانمندسازی و افزایش استفاده از ظرفیت های مردمی را از راهبردهای سازمان بهزیستی خواند و بیان کرد: در برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی ارکان نظام مکلف به کاهش اجتماعی است، بیان کرد: برای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید بر اساس مبانی علمی حرکت کنیم.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دفتر امور اسیب دیدگان از دهه ۶۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و در راستای فعالیت ها ۲۶ مرکز آسیب دیده اجتماعی در سطح کشور ایجاد کردیم.

درخشان نیا اضافه کرد: از دیگر فعالیت های ما راه اندازی مراکز خانه سلامت دختران در معرض آسیب است که در حال حاضر ۳۱ مرکز فعال در کشور داریم.

وی اظهارداشت: سال ۷۸ و قبل از اینکه زنگ خطر وقوع طلاق در کشور به صدا در آید، بهزیستی به مقوله طلاق پرداخت.

وی اضافه کرد: سال گذشته سازمان بهزیستی  با مشارکت مجموعه قضایی کشور تفاهم نامه ای در خصوص  سامانه کاهش طلاق امضا کردند و امسال این طرح رونمایی شد.

مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا پایان امسال باید سند ملی سلامت اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت تهیه و تدوین شود، اضافه کرد: قرار شده دبیرخانه سلامت اجتماعی در سازمان بهزیستی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر سند مذکور سه سند ملی هم در حوزه آسیب های اجتماعی شامل سند حمایت اجتماعی از قربانیان خشونت،کنترل و کاهش طلاق و ساماندهی کودکان کار و خیابانی باید تهیه و تدوین شود.

کد خبر 4136565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha