۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱

نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت:

حضور چشمگیر اهل سنت در پیاده‌روی اربعین/ حرکتی که باید جهانی شود

حضور چشمگیر اهل سنت در پیاده‌روی اربعین/ حرکتی که باید جهانی شود

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت گفت: حضور چشمگیر اهل سنت در این پیاده‌روی باشکوه، امسال بسیار گسترده‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر صبح امروز چهارشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه وقتی نگاه می کنیم به مسیری که در چند سال گذشته طی شده، خوشبختانه موفقیت های بسیار زیادی را داشته ایم، اظهار داشت: یکی از این موفقیت ها، بالا رفتن بینش و اعتقاد دینی و سیاسی مردم است.

وی با بیان اینکه همکاری مردم با مسئولان نظام در برگزاری پیاده روی اربعین، یکی دیگر از این موفقیت ها است، تصریح کرد: تذکراتی که به مردم داده شد برای اینکه بدون گذرنامه عازم عتبات نشوند؛ در حد بالایی موثر واقع شد و این شیوه حرکت مردم و خروج آنها از مرز نشان می دهد سال به سال وضعیت رو به بهبود است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با تاکید بر همکاری مردم با نیروی انتظامی و مسئولان کشور و رعایت ادب و احترام اجتماعی در داخل عراق افزود: زائران ایرانی در این رابطه به عنوان الگو مطرح هستند و دقیقا ضوابط را رعایت می کنند؛ حتی در مسیر راهپیمایی نیز از مردم عراق به خاطر میزبانی از زائران تشکر می کردند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه صدا و سیما امسال نقش برجسته ای را ایفا کرد به خاطر مستندهایی که ساخته است و توانسته اوج ایثار را به تصویر بکشد، تصریح کرد: حضور چشمگیر اهل سنت در این پیاده روی باشکوه، امسال بسیار گسترده تر است و آگاهانه هم می آیند و می گویند امام حسین(ع) شیعه و سنی ندارد.

وی به حضور زائرانی از سایر ادیان نیز اشاره کرد و ادامه داد: بعضی چهره های مسیحی و سرشناس دنیا به این مراسم آمدند و می گویند می خواهند بروند از نزدیک پیاده روی اربعین را ببینند و امام حسین را بیشتر بشناسند و بدانند چرا شیعیان اینگونه عزاداری می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه این امر نشان می دهد حرکت و جنب و جوشی در سطح بین المللی به وجود آمده است، افزود: هیچ جای دنیا شبیه این جلوه ها و این تجمع میلیونی را نمی بینیم.

حجت الاسلام قاضی عسکر یادآور شد: باید تلاش کنیم درک مردم را توسعه دهیم و این قضیه را جهانی کنیم و منحصر در شیعه نکنیم، پیاده روی اربعین باید حرکتی جهانی در مقابله با ظلم و ستم باشد.

کد خبر 4138389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha