۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲

حجت الاسلام حسین سوزنچی:

حضور در اربعین از الطاف خداوند/غبطه همگان به مقام زائران حسین(ع)

حضور در اربعین از الطاف خداوند/غبطه همگان به مقام زائران حسین(ع)

استاد حوزه و دانشگاه حضور در پیاده‌روی اربعین را از الطاف خداوند در حق بندگانش دانست و گفت: همگان به مقام زائران امام حسین(ع) غبطه می‌خورند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق، آخرین شب مراسم عزاداری موکب طلاب مقاومت با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین سوزنچی و مداحی میثم مطیعی و با حضور صدها نفر از زائرین حسینی شب گذشته و در عمود ۷۲۸ برگزار شد.

حجت‌الاسلام سوزنچی طی سخنانی در این مراسم تأکید کرد: بعضی وقت‌ها خدا لطف‌هایی به ما می‌کند که قدرش را نمی‌دانیم،  حضور در راهپیمایی اربعین از این الطاف است.

وی گفت: قرار نیست اصحاب امام زمان از آسمان بیایند، ما قرار است اصحاب امام زمان باشیم و این امر دوره دارد که یکی از آن‌ها پیاده‌روی اربعین است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه از سال ۸۹ این راه را طی می‌کنیم و هرسال شلوغ‌تر شده و این از شواهد ظهور است، افزود: هر آنچه که از اهل‌بیت(ع) بخواهی می‌پذیرند و با قطره‌ای اشک برای امام حسین(ع)  کل گناهان بخشیده می‌شود.

سوزنچی با ذکر روایتی از امام صادق  این پرسش را مطرح کرد که آیا حاضر هستیم محبت حسین(ع) را داده و عمر جاویدان به دست آوریم، تصریح کرد: پاسخ به این سؤال خیر بوده زیرا هیچ‌کس به این امر راضی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه  شیعه شدن به حرف نیست و به دل است تصریح کرد: گاهی منافق  نیز در این لباس ظاهر می‌شود باید به خدا پناه ببریم؛ البته به دل یعنی اینکه باید عمل هم کرد.

سوزنچی با اشاره به اینکه کسی که در این مسیر قرار می‌گیرد شیطان به سراغش می‌آید، گفتزائران حسین (ع) دارای مقامی هستند که فرشتگان به حالشان غبطه می‌خورند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم تا زمینه ظهور امام عصر (عج) فراهم شود، افزود: حکایت جابر حکایت زیارت اربعینی‌هاست، ما می‌خواستیم با امام حسین(ع) باشیم که نتوانستیم.

کد خبر 4138640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha