۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱

معاون استاندار بوشهر:

سرانه مطالعه در استان بوشهر افزایش یافت

سرانه مطالعه در استان بوشهر افزایش یافت

بوشهر - سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گفت: سرانه مطالعه در استان بوشهر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر ساجدی صبح جمعه در نشست ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بوشهر با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: ایده‌های بسیار خوبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان بوشهر اجرایی شده است که جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: دغدغه ترویج این فرهنگ در بین همه مسئولان استان وجود دارد و دستگاه‌های اجرای در حوزه کتاب ورود خوبی داشته‌اند و پیشتاز هستند و باید با احساس مسئولیت نسبت به آینده فرزندانمان در این مسیر حرکت کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه در اسلام نیز به مطالعه و کتاب‌خوانی سفارش شده است، بیان کرد: باید کار کارشناسی و ریشه‌ای در حوزه کتاب انجام شود و نخبگان جامعه به این عرصه ورود کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه کتاب هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: خانواده‌ها و والدین باید برای علاقمند کردن فرزندان خود به کتاب اقدام کنند و امیدواریم فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

ساجدی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیز باید به صورت بنیادین ورود کرده و نسل جوان را تقویت کند، افزود: صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در این حوزه نقش مهمی بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: انتخاب کتاب به عنوان هدیه نیز می‌تواند نقش مهمی در ترویج و تقویت مطالعه در جامعه داشته باشد. زنگ انشاء در مدارس تقویت شود و انشاء با موضوع خلاصه کتاب در مدارس انجام شود.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده سرانه مطالعه از سه دقیقه در سال قبل به ۵۹ دقیقه در سال جاری رسیده است که بیانگر تقویت فرهنگ مطالعه است.

کد خبر 4139875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha