۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۰۸

رئیس سازمان محیط زیست:

فناوری هراسی در جامعه وجود دارد/ برخی فناوران را جاسوس می بینند

فناوری هراسی در جامعه وجود دارد/ برخی فناوران را جاسوس می بینند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید برای همیشه فناوری هراسی را در کشور ریشه کن کرده و فناوری را وارد سیستم مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عیسی کلانتری در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که امروز در تبریز با حضور معاون پژوهشی وزیرعلوم برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات پیچیده امروز با روش های سنتی قابل حل نیست.

وی افزود: آلودگی هوا، گرد و غبار، ریزگردها و ... که جزو مشکلات محیط زیستی کشور به شمار می روند زایده علم ناقص هستند که کم کم با روش های نوین قابل حل است.

وی گفت: در جاهایی که کشاورزی را توسعه دادیم مصرف آب افزایش یافت؛ بدون اینکه مسائل ریزگردها مطرح شود زباله تولید کردیم. این مشکلات ناشی از بلد نبودن است.

کلانتری با اشاره به تجربیات جهانی در زمینه پسماندها تصریح کرد: مکزیکویستی۲۰-۳۰ سال گذشته مشکل آلودگی هوا داشت اما اکنون توانسته با بکارگیری فناوری، پاک ترین هوا را داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ما می خواهیم از سویی محیط زیست را پاک نگه داریم ولی از سوی دیگر آلوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در دانشگاههای کشور پتانسیل های زیادی وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر این ظرفیت های علمی استفاده نمی شود به همین دلیل با مشکلاتی روبرو می شویم.

کلانتری با تاکید بر اینکه مشکل کشور عدم اجرای دستورالعمل ها و قوانین موجود است، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد آلودگی های هوا در تهران ناشی از تردد کامیون های باری بوده که در نیمه شب وارد تهران می شوند.

وی با تاکید بر اینکه فناوری در رفع معضلات زیست محیطی نقش بسزایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تا جایی که روش های فناورانه به کسی لطمه ای وارد نکند اجرایی می‌شود در غیر این صورت متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد فناوری هراسی در جامعه وجود دارد، افزود: امروزه فناوری هراسی به اندازه پیاده سازی فناوری در کشور وجود دارد به گونه ای که جلسه ای با فناوران در شورای ملی ایمنی زیستی داشتیم و از سوی فناوران اعلام شد که به ما به عنوان جاسوس نگاه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فناوری هراسی را در کشور ریشه کن کنیم، گفت: همچنین می بایست فناوری را وارد سیستم مدیریت کنیم.

کد خبر 4141157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha