۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۲۱

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

جذب اعتبار ملی برای اتمام پروژه کتابخانه مرکزی اراک پیگیری می شود

جذب اعتبار ملی برای اتمام پروژه کتابخانه مرکزی اراک پیگیری می شود

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب اعتبار ملی برای اتمام پروژه کتابخانه مرکزی اراک که با کمبود بودجه روبرو است، پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز شنبه در حاشیه بازدید از اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه کتاب و کتابخوانی همچون بسیاری از حوزه های فرهنگی دیگر دچار مظلومیت است و کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: این بی توجهی به کتاب و کتابخوانی هم از سوی دولت از نظر تخصیص اعتبار و بودجه و هم از سوی مردم به واسطه قرار نگرفتن کتاب در سبد هزینه خانوارها صورت می گیرد.

کریمی بیان کرد: در این رابطه باید دولت یارانه ای را تخصیصی دهد تا سهم کتاب در سبد خانوار اافزایش یابد و رغبت و انگیزه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به کتابخوانی بیشتر شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: توسعه کتابخوانی در روستاها، اهدای کتاب به کتابخانه ها ازسوی مردم، جلب مشارکت خیران به منظور احداث کتابخانه، ارتقای محتوایی کتابخانه ها و... از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فضای مجازی سبب کمرنگ شدن نقش کتاب در جامعه شده که باید طوری عمل کنیم تا کتاب نقش خود را به عنوان یک کالای فرهنگی موثر و مفید حفظ کند.

کریمی با اشاره به پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی اراک اظهار داشت: پروژه کتابخانه مرکزی اراک به دلیل نبود بودجه به یک پروژه طولانی تبدیل شده و با گذشت سال ها هم اکنون فقط ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در این رابطه جذب اعتبارات ملی را پیگیری خواهیم کرد تا هر چه سریعتر این پروژه بهره برداری شود.

کد خبر 4141229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha