۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۴۴

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:

وضع حقوق و معیشت فرهنگیان زیبنده نیست/ لزوم افزایش انگیزه معلمان

وضع حقوق و معیشت فرهنگیان زیبنده نیست/ لزوم افزایش انگیزه معلمان

بوشهر - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بهبود وضعیت حقوق معلمان، گفت: فرهنگیان کمترین دستمزدها را دارا هستند که این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری عصر شنبه در بیست و هشتمین نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: استان بوشهر رتبه‌های بسیار خوبی داشته است و اتفاق مهمی در ارتقای رتبه کنکور و ارتقای معدل افتاده که نتیجه تلاش آموزش و پرورش استان و معلمان دلسوز استان بوده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نوبه خودم در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکیل مردم هر نطقی که در مجلس داشته‌ام در مورد رفاه فرهنگیان صحبت کرده‌ام.

وی افزود: فرهنگیان همواره در سطح اجتماع مظلوم واقع شده‌اند و طبق آمار جامعه، فرهنگیان با متوسط یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمترین دستمزدها را دارا هستند که این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

خدری تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه ما ارتقا پیدا کند به نوعی باید به فرهنگیان بها داده شودتا دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی بیان کرد: اولین شرط نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش مساله ی رفاهی فرهنگیان بود. استخدام حق التدریسی‌ها به تصویب رسیده و بعد از تایید شورای نگهبان درمورد جزییات آن تصمیم‌گیری می‌شود تا  انگیزه آن‌ها ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث طرح تقویت بنیه علمی و برگزاری کلاس‌های کنکور در شمال استان، در سفر قریب الوقوع وزیر نفت آبان ماه در نشست با وزیر و با دعوت از مدیرکل آموزش و پرروش استان این دغدغه آموزش و پرروش و مسائل پیرامونی حوزه نفتی را مطرح می‌کنیم و پیگیری بیشتری می کنیم و حتما این رایزنی را انجام می‌دهیم.

خدری افزود: از آموزش و پرروش استان قدردانی می کنم که با وجود کمبودها بع بهترین نحو خدمات ارائه می کند.

وی عنوان کرد: خارگ باید به طور ویژه دیده شود و طی صحبت‌هایی که با بطحایی وزیر آموزش و پرورش داشته‌ام برای استخدام حق‌التدریسی هیچ‌گونه شرطی لحاظ نمی‌شود تا در خارگ بومی‌سازی انجام شود.

خدری یادآور شد: در نشست با رییس پایانه های نفتی تعمیر مدارس و ایاب و ذهاب فرهنگیان با کشتی به صورت رایگان قول داده شد.

کد خبر 4141263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha