۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۲۴

فرماندار قرچک:

نهاد کتابخانه های عمومی قرچک ارتباط خوبی با نهادهای فرهنگی ندارد

نهاد کتابخانه های عمومی قرچک ارتباط خوبی با نهادهای فرهنگی ندارد

قرچک- فرماندار قرچک گفت: ارتباط سیستماتیک بین نهاد کتابخانه های عمومی و دستگاههای دولتی، آموزش و پرورش و دانشگاهها ضعیف بوده و مقصر طرف های مقابل اداره کتابخانه های عمومی شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرسلپور پیش از ظهر یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان قرچک با بیان اینکه قرچک سیرصعودی خوبی در امر کتابخوانی دارد، افزود: درست است که عده ای کتاب های مرجع را نمی خوانند، اما با مطالعه کتاب های ساده تر وقتی که فرد به کتاب و کتابخوانی انس بگیرد، باز هم سیر صعودی را طی خواهد کرد.

وی بیان داشت: باید پذیرفت که همه چیز با مطالعه درست می شود، جایگاه شخصیتی انسان در جامعه با مطالعه مشخص می شود. 

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک خاطر نشان کرد: فقیرترین انسان وقتی مطالعه می کند غنی ترین خواهد بود و ثروتمندترین انسان وقتی مطالعه نداشته باشد فقیر خواهد بود. 

مرسلپورگفت: در یک نگاه عادی، در یک رفتار اجتماعی بسیار ملموس است که در جمعی فردی که اهل مطالعه باشد و وارد جمع شود، بسیار مورد تکریم قرار می گیرد. بنابراین وقتی کسی بیشتر بداند ثروتمندتر است. 

فرماندار قرچک افزود: با وجود نهضت سوادآموزی در کشور بعد از اینکه فردی مدرک نهضت را گرفت، رها می شود و دیگر برنامه ای برای آنان وجود ندارد. برنامه ها باید بگونه ای باشد که به محض آنکه فرد مدرک را گرفت به کتابخانه های عمومی وصل شود و  باید در شهرستان قرچک این برنامه اجرایی شود.

وی افزود: ارتباط سیستماتیک بین نهاد کتابخانه های عمومی و دستگاههای دولتی، آموزش و پرورش و دانشگاهها ضعیف است و مقصر طرف های مقابل اداره کتابخانه های عمومی شهرستان است. چون رئیس اداره کتابخانه های عمومی و تیمشان پیگیری های لازم در این خصوص را دارند و البته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  در این خصوص مقصر است.

مرسلپور با بیان این که طرح نفوذ کتاب در میان زنان خانه دار توسط اداره کتابخانه های عمومی اجرا شده و بسیار موثر بود، افزود: در حوزه کتاب و کتابخوانی هر کاری که به آن اهتمام داشته باشیم موفق خواهد بود. 

در پایان این جلسه مصوباتی همچون تشویق شهروندان به امر کتاب و کتابخوانی و برگزاری نمایشگاههایی در ورودی کتابخانه های عمومی شهرستان جهت عرضه کتابهای با کیفیت محتوایی و ارزان قیمت توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش شیوه های مطالعه کارمندان دولت با مسئولیت اداره کتابخانه ها و اجرای واحد اجتماعی فرمانداری جهت تشویق به امر کتاب و کتابخوانی، تشویق معلولین و مستضعفان به امر کتابخوانی و بهره گیری از استعدادهای بالقوه آنان در این زمینه  و امضاء تفاهم نامه فی مابین اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، جهت تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان نصب پایه بنری جهت نصب بنرهای تلیغاتی در ورودی کتابخانه ولایت توسط شهرداری قرچک، جهت رفاه حال روستائیان بخشداری اقدام به ساخت کتابسراهایی با توجه به استانداردهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سطح روستاها نماید و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تقدیر از کتابخوانان نمونه شهرستان قرچک همایشی بعد از ایام صفر برگزار و از کتابخوانان نمونه در هر صنفی و رده سنی تقدیر بعمل آورد.

گفتنی است جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید قرچک شهرستان قرچک که با حضور مسعود مرسلپور فرماندار، بهروز مشتاق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه های عمومی و دیگر اعضاء در محل فرمانداری قرچک برگزار شد.

کد خبر 4141455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha