۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

کارگاه آموزشی«آینده روشن باخانواده کتابخوان» در شفت برگزار می شود

کارگاه آموزشی«آینده روشن باخانواده کتابخوان» در شفت برگزار می شود

شفت-رئیس کتابخانه های عمومی شفت از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مادران با موضوع «آینده روشن با خانواده کتابخوان» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبرداد.

زینب عزیزپور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیچ‌ یک از رسانه‌های مجازی نمی‌تواند جایگزین کتاب شود، اظهار کرد: کتاب تولید کننده فکر، اندیشه و آرمان است.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی نقش مهم و غیرقابل انکاری در توسعه یک جامعه از هر نظر دارند، گفت: فرهنگ مهم‌ترین محور و شاخص یک جامعه توسعه یافته است و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه خصوصاً در میان جوانان و نوجوانان است.

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی شفت با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از شنبه ۲۰ تا جمعه ۲۶ آبان ماه، گفت: کتابخانه های حوزه شهری و روستایی شهرستان شفت به مناسبت این هفته برنامه های متنوعی تدارک دیده و اجرایی می کنند.

وی گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده محترم شهدا و رزمندگان مدافع حرم، دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، تجلیل از کتابداران و اهدای لوح تقدیر به خادمان کتاب و کتابخوانی، نشست کتاب خوان مدرسه ای و کتابخانه ای، نشست کانون ادبی با حضور مولفان واساتید ادبیات بخشی از برنامه های این هفته برشمرد.

عزیزپور در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از شاخص ترین برنامه های این هفته در شهرستان شفت برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مادران و زنان خانه دار با موضوع  «آینده روشن با خانواده کتابخوان» است.

وی همچنین تصریح کرد: نشست کتاب خوان در روستاهای فاقد کتابخانه عمومی واهدای بسته های فرهنگی، عضوگیری رایگان روز ۲۴ آبان، بازدید مدارس از کتابخانه ها، حضور کتابداران در مدارس، مسابقه نقاشی ویژه خردسالان همراه با قصه گویی برای کودکان، مسابقه روزنامه دیواری و کاردستی ویژه کودک ونوجوان، تقدیر از اعضای کتاب خوان برتر، مانور پیاده روی و بازدید از کتابخانه و نشست کتاب خوان ویژه همکاران کتابخانه های شهرستان از دیگر برنامه های این هفته در سطح شهرستان است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شفت با بیان اینکه به مناسبت این هفته نمایشگاه کتاب در کتابخانه های شهری و روستایی برگزار می شود، افزود: علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از تاریخ ۲۰ آبان مان الی دوم آذر ماه هر روز از ساعت ۷:۳۰ صبح لغایت ۱۸ عصر به کتابخانه شهید چمران شفت مراجعه کنند.

به گفته این مسئول در این نمایشگاه بیش از ۵۰ جلد کتاب با ۴۰ عنوان به معرض بازدید علاقه مندان قرار داده شده است.

کد خبر 4141591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha