۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶

امام جمعه پلدختر تاکید کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی/کتاب ابزاری برای ارتقای فرهنگ عمومی

لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی/کتاب ابزاری برای ارتقای فرهنگ عمومی

پلدختر - امام جمعه پلدختر بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد سوری ظهر یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان پلدختر در سالن شهدا فرمانداری بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: برای ارتقای فرهنگ مطالعه باید کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی در شهرستان بیشتر شود.

وی افزود: از صدر اسلام تا کنون دشمنان برای رسیدن به اهداف خود سعی می کردند کاری کنند که ما در جهل و نادانی بمانیم ولی دین اسلام برای علم و علم آموزی ارزش قائل است.

امام جمعه پلدختر گفت: بر این اساس پیامبر اسلام سفارش می کردند در بین اسرا هرکدام عالم هستند می توانند به چند نفر تعلیم دهند که همه اینها زایده مطالعه است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری تنبل ترین افراد آنهایی هستند که اهل مطالعه نباشند و افرادی که اهل مطالعه هستند باید بر حسب نیاز سنجی بدانند چه کتاب هایی را مطالعه کنند.

حجت الاسلام سوری خاطر نشان کرد: سرانه مطالعه در حقیقت در میان افراد جامعه ما بسیار کم است و کمتر اهل مطالعه هستیم و لازم است وقت بیشتری برای مطالعه در زندگی روزمره گنجانده شود.

وی افزود: بعضی ها به جای رفتن به سمت کتاب و کتابخوانی و مطالعه ساعت ها در فضای مجازی سیر می کنند که این تنها استفاده از تراوشات فکری دیگران است.

امام جمعه پلدختر با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کتاب ابزار مهم در ارتقای فرهنگ عمومی و  میراثی ماندگار است که باید به یک ارزش در جامعه تلقی شود و به مطالعه و کتابخوانی اهتمام جدی شود.

وی کتاب و کتابخوانی  را پایه فرهنگ جامعه دانست و گفت: شاخص توسعه فرهنگ مطالعه است و رشد و پیشرفت هر جامعه در گرو مطالعه است.

کد خبر 4141924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha