۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۳۰

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی:

بیش از ۱۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب در مرکزی برگزار می شود

بیش از ۱۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب در مرکزی برگزار می شود

اراک- سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و در آستانه بیست و پنجمین دور از هفته کتاب کشور، ۱۱۰ عنوان برنامه در استان مرکزی اجرا می شود.

علی اکبر احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در استان مرکزی ۷۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۹ باب کتابخانه عمومی مشارکتی وجود دارد که از این تعداد ۲۱ باب در سطح روستاها فعال هستند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی در سطح استان مرکزی موجود است، همچنین ۵۰هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند و ۱۷۳ کتابدار در این رابطه خدمات کتابخوانی ارائه می دهند.

احمدی بیان کرد: با فرا رسیدن بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برنامه هایی تحت عنوان جلسات بررسی نقد کتاب، رونمایی از کتاب و تقدیر و تکریم از نویسندگان بومی در سطح استان مرکزی اجرا می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین ویژه برنامه کتابخوانی تحت عنوان نشست های کتابخوان در سه مرحله مدرسه ای، کتابخانه ای و تخصصی برگزار می شود.

وی ویژگی برجسته نشست های کتابخوان را فعالیت کتابخوان ها در تمامی مقاطع سنی دانست و اظهار داشت: در این نشست کتابخوان ها کتاب هایی را که خوانده اند با دیگران به اشتراک می گذارند که این کار در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیر مطلوبی دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: سرانه فضای فیزیکی کتابخانه ای استان مرکزی بسیار پایین است و با توجه به افق چشم انداز ۱۴۰۴، تا سرانه استاندارد فیزیکی و زیربنایی فاصله زیادی وجود دارد.

احمدی همچنین با اشاره به پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی اراک گفت: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی اراک که از سال ۹۳ با ۱۸ هزار مترمربع بنا در هفت طبقه آغاز شده، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن نیازمند پیگیری مسئولان استان به منظور تامین اعتبار است.

کد خبر 4142178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha