۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱

استاندار بوشهر:

استان بوشهر فاقد کتابخانه مرکزی است/ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی

استان بوشهر فاقد کتابخانه مرکزی است/ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی

بوشهر - استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، گفت: استان بوشهر فاقد کتابخانه مرکزی است و باید برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه کتاب اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی در عرصه فرهنگی است و می‌طلبد که به بخش فرهنگ توجه خاصی شود.

وی به تاریخ پربار فرهنگی استان بوشهر و سوابق استان دراین عرصه اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ غنی و فرهنگ بالای استان بوشهر به عنوان یک ویژگی ارزشمند برای این استان محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر به اهمیت و جایگاه کتاب در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: کتاب در کشف استعدادها و استفاده مناسب از آن نقش بسیار مهمی دارد و انسان را در رسیدن به کمال کمک می‌کند.

وی به کمبود زیرساخت‌ها در استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان بوشهر فاقد کتابخانه مرکزی است و باید با برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه کتاب اقدام شود.

گراوند با بیان اینکه باید تلاش شود تا کتابخانه مرکزی در تراز استان بوشهر ساخته شود، ادامه داد: انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا زمینه ساخت یک کتابخانه در خور شان مردم استان بوشهر احداث شود.

وی یکی از راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را توسعه فرهنگی عنوان کرد و گفت: در صورتی که به موضوع فرهنگ بی‌توجهی کنیم با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

کد خبر 4143367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha