۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳

متن تذکر زهرا صدر اعظم نوری:

انتقاد از تغیر کاربری سوله‌های بحران در پایتخت

انتقاد از تغیر کاربری سوله‌های بحران در پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: بیشتر سوله های بحران در اختیار شهرداری نیستند وبه کاربری های ورزشی-تفریحی و مکانی برای ضبط برنامه های صدا و سیما تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران گفت: ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران، به ویژه مردم صبور استان کرمانشاه و شهرهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصر شیرین از خداوند منان طلب آمرزش و رحمت برای کشته شدگان و صبر و بردباری برای بازماندگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین حادثه را دارم.

وی افزود: لازم است یادآوری نمایم که بروز پدیده های طبیعی امری اجتناب ناپذیر است. وضعیت کشور ایران به گونه ایست که شهرهای بزرگ و کوچک و کلانشهرها به خصوص کلانشهر تهران با جمعیت قریب به ۹ میلیون نفر ساکن، به طور مستمر در معرض پدیده و حوادث طبیعی می باشد؛ از اینرو لازم و ضروری است که آمادگی کافی برای مقابله با پدیده های طبیعی نظیر سیل و زلزله را داشته باشند.   تهران به عنوان پایتخت ایران باید از ظرفیت تاب آوری بالایی برخوردار باشد تا بتواند در مقابل انواع رخدادها و پدیده های طبیعی ایستادگی کند.

نوری تصریح کرد: از اینرو از شهرداری تهران می خواهم، برخلاف رویه ناصواب نحوه مدیریت پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران به جای اختصاص دادن بیش از ۶۰پایگاه به فعالیت های ورزشی، دانشگاه علمی کاربردی (۶ پایگاه)، صدا و سیما، غرفه کودک و غیره پایگاه ها را به کاربرد متناسب با اهداف آن ها برگرداند و توجه جدی به سازمان پیشگیری ومدیریت بحران، ارتقاء جایگاه سازمان و نیز تخصیص اعتبارات کافی و تامین تجهیزات مورد نیاز نماید تا این سازمان در مواقع حساس و ضروری بتواند به ماموریت های ذاتی خود بپردازد.

کد خبر 4144283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha