۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲

سرپرست گروه تعزیه کرمان:

نقش تعزیه در زندگی‌ام برجسته است/ میزبانی جم مطلوب بود

نقش تعزیه در زندگی‌ام برجسته است/ میزبانی جم مطلوب بود

بوشهر - سرپرست و معین البکاء گروه تعزیه کرمان گفت: تعزیه نقش بسزایی در زندگی‌ام داشته و پس از اجرای نقش‌ها مردم احساس دیگری نسبت به آن هنرمند دارند.

رضا میراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان این که از کودکی در تعزیه‌ها ایفای نقش می‌کرده است، اظهار داشت: تعزیه را از کودکی و طفل خوانی آغاز کردم و حدود ۴۰ سال است که در آن ایفای نقش می‌کنم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که سطح تعزیه استان کرمان را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: در گذشته تعزیه در کرمان به صورت سنتی اجرا می شد اما اکنون گروه‌ها به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌روند.

سرپرست گروه تعزیه حضرت عباس(س) استان کرمان، سطح اجراهای تعزیه در شهر جم را بسیار خوب دانست و ابراز داشت: علی رغم این که شهر جم برای اولین بار است که شاهد برگزاری چنین مراسمی است اما از سطح بسیار خوبی برخوردار است.

میراحمدی ابراز امیدواری کرد که این مراسم در سال های آینده نیز در استان بوشهر و شهر جم برگزار شود.

وی در پاسخ به سئوالی درمورد نقش تعزیه در زندگی شخصی‌اش گفت: تعزیه در زندگی شخصی‌ام نقش به سزایی دارد و هر بار که در آن ایفای نقش می‌کنم مردم نیز نگاه دیگری به من دارند.

میراحمدی با بیان این که در استان کرمان تاکنون در نقش های امام حسین(ع)، حضرت عباس(س) و حر ایفای نقش کرده است، ابراز داشت: در شهر جم به عنوان سرپرست گروه و معین البکاء حاضر شدم.

سرپرست گروه تعزیه استان کرمان در مورد میهمان نوازی مردم جم نیز گفت: اگرچه اولین بار است که این شهر شاهد برگزاری چنین سوگواره‌ای است اما هم مسئولین و هم مردم خونگرم آن میهمان نوازی بسیار خوبی داشتند و از لحاظ اسکان و پذیرایی هیچ مشکلی وجود نداشت.

اولین دوره سوگواره تعزیه کشوری در شهرستان جم با حضور استان های مرکزی، کرمان، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر از ۲۱ الی ۲۸ آبان ماه ۹۶ در شهر جم برگزار می شود.

در دومین روز از سوگواره تعزیه کشوری در شهرستان جم، گروه تعزیه حضرت عباس(س) استان کرمان برنامه خود را اجرا کرد.

کد خبر 4144662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha