۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱:۱۲

کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های دیر تجلیل شدند

کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های دیر تجلیل شدند

بوشهر - در بازدید مسئولان از کتابخانه عمومی مدام دیری شهر دیر و کتابخانه عمومی شهید طالب ابراهیمی شهر بردستان از مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران نیز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه دیر عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه‌های عمومی دیر با تقدیر از تلاش‌های مسئولان کتابخانه ها و کتابداران، گفت: امروز ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه وظیغه همگان است و باید در این راستا قدم های بلندی برداشته شود.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: امیداریم روزی فرا برسد که خانواده‌ها، نسل جوان و مسئولان ما به ارزش کتابخوانی پی ببرند و شاهد جامعه‌ای کتابخوان باشیم.

وی خاطرنشان کرد:خانواده ها باید به غذای روحی و معنوی فرزندان خود توجه ویژه ای داشته باشند و خرید کتاب را در سبد مصرفی خانوار خود قرار دهند.

احداث کتابخانه های عمومی

فرماندار دیر  با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان و دانشجویان اظهار داشت:متأسفانه امروز استفاده ناصحیح و بیش از حد از موبایل  و فضاهای مجازی باعث شده که جامعه ما کمتر به سوی مطالعه کتاب روی بیاورند.

حمزه اعتماد گفت: کتابخانه مدام دیری که در مرکز شهرستان واقع شده است با توجه به فضای محدودی که دارد در خور شأن مردم دیر نیست و قطعا در پروژه‌های نفتی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم ما است.

وی با بیان اینکه احداث کتابخانه های عمومی در شهرها و روستاها یکی از اولیت‌های ما است، عنوان کرد: در صورت تأمین زمین برای احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی دیر اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

فرماندار دیر اضافه کرد: کتابخانه عمومی دوراهک در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی کتابخانه آبدان هم  با اعتبار اولیه ۴۵۰ میلیون تومان از منابع نفتی در هفته کتاب امسال آغاز می شود.

کمبود فضای فیزیکی کتابخانه

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان دیر عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید مسئولان  از کتابخانه های عمومی دیر اظهار داشت: در حال حاضر پنج کتابخانه عمومی در شهرستان دیر فعال هستند که ۷۲ هزار جلد کتاب و سه هزار عضو دارند.

سید محمد مهدی موسوی کراماتی افزود: طی سال‌های اخیر فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشد دوبرابر داشته که با افتتاح کتابخانه عمومی دوراهک در هفته دولت سال آینده و همچنین آغاز عملیات اجرایی کتابخانه عمومی آبدان در هفته کتاب امسال این میزان رشد چندین برابر می‌شود.

وی اضافه کرد: با این حال کتابخانه عمومی مدام دیری مرکز شهرستان با کمبود فضای فیزیکی مواجه است به‌گونه‌ای که مجبور شده‌ایم برای جانمایی قفسه‌های کتاب از فضای اتاق مطالعه و سالن بکاهیم.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان دیر گفت: روستاهای شهنیاء و لمبدان با توجه به رسیدن به جمعیت نرمال در اولویت احداث کتابخانه عمومی روستایی قرار دارند که نیاز است خیرین در این راستا ما را یاری دهند.

کد خبر 4145183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha