۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۱۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

۶۲ کارگاه آموزشی زیست محیطی در روستاهای قزوین برگزار شد

۶۲ کارگاه آموزشی زیست محیطی در روستاهای قزوین برگزار شد

قزوین- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از برگزاری ۶۲ کارگاه آموزشی زیست محیطی در روستاهای استان در شش ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

سیاوش شمسی پور  در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ محیط زیستی در بین گروه های مختلف هدف، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین برای تمام سنین واقشار مختلف جامعه و متناسب با روحیات افراد آموزش های مختلفی ارائه شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین و ارزشمندترین راهکارها برای حفظ محیط زیست آموزش است، اظهار کرد: ما تنها به صحبت اکتفا نکرده و آموزش را برای تمام سنین واقشار وآموزشهای متناسب با روحیات جامعه اجرایی کردیم.

شمسی پور گفت: برای نونهالان وکودکان در ۲۲مهدکوک توسط کارشناسان حوزه محیط طبیعی و محیط انسانی و محیط بانان برنامه آموزشی ارائه شد.

وی همچنین افزود: برای مدیران، معاونین و کارشناسان دستگاههای اجرایی و مدیران واحدهای صنعتی در خصوص مدیریت پسماند کارگاه های آموزشی ارائه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص آموزش جوامع محلی و روستایی نیز گفت: ۶۲آموزش متناسب با شرایط روز، در تمام روستاهای شهرستانهای استان قزوین در شش ماهه ابتدای سال جاری برگزار شد.

شمسی پور اظهار کرد:همچنین ۱۶مورد پاکسازی در نقاط مختلف استان در مناسبت های مختلف زیست محیطی با حضور مسئولین و اعضای سازمان های مردم نهاد انجام شد.

وی اضافه کرد: برای واحدهای تابعه ۷عنوان مباحث آموزشی تهیه و۱۲۰عنوان فیلم مرتبط با محیط زیست ارائه شد و دوره های آموزشی ضمن خدمت برای مدیران و کارکنان در خصوص نحوه شناسایی پرندگان شکاری، ترویج احکام نماز، تکریم ارباب رجوع و مدیریت سبز برگزار شد.

شمسی پور گفت: برگزاری همایش های پیاده روی ودوچرخه سواری به مناسبت های مختلف با حضور تمام سنین و اقشار جامعه و خانوادگی در شهرستان های استان قزوین از دیگر برامه های انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با این آموزش ها و برنامه ها موضوع محیط زیست را به یک ارزش انسانی مبدل کنیم و حفاظت از محیط زیست تبدیل به فرهنگ شده و این امانت الهی را به خوبی به نسل آینده تحویل دهیم.

کد خبر 4145929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha