۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۵۴

مازندران غرق در ماتم و اندوه شد

ارادت دیار علویان برآستان امام مهربانی

ارادت دیار علویان برآستان امام مهربانی

ساری - همزمان با سالروز شهادت امام مهربانی ها، حضرت امام رضا (ع) مردمان دیار علوی با برپایی آیین های عزاداری، ارادت خود را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: همزمان  با سالروز شهادت امام هشتم (ع) مردم ولایتمدار و دوست دار اهل بیت مازندران سوگوار شدند و علم ها و بیرق های سیاه در گوشه و کنار استان برافراشته شد.

اردات  دیار علویان به امامان و اهل بیت (ع)  عشقی مثال زدنی است ، فرقی نمی کند از کدام  ولایت این استان باشی هرجا که ساکن باشی  در روز شهادت امام هشتم (ع) مراسم عزاداری و ارادت به این امام همام برپاست و عاشقان حضرت دوست به سوگواری ضایعه شهادت  می نشینند.

حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تنها امامی است که در  ایران  جای دارد  به همین خاطر دلدادگان حضرت دو ست دهه آخر صفر همزمان با ایام شهادت این امام  روانه  مشهد مقدس می شوند و یا دلهایشان را از راه دور  همچون کبوتر حرم به سویش پرواز می دهند.

برپایی مراسم عزاداری و سوگواری همراه با سخنرانی و بیان فضایل و اخلاق این امام همام همراه با پخت و توزیع اقلام نذری از برنامه هاو سنت های   مردم مازندران در سوگواری سالروز شهادت  امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان است.

امسال اما عزاداری و سوگواری  مردم مازندران برای بیان ارادت به جایگاه حضرت عشق  رنگ و بوی دیگری دارد ؛ گرداندن صندوق های کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و جمع آوری هدایای عزاداران از جمله کارهایی است که امسال برای همدردی با هموطنان حادثه دیده درامامزادگان ، مساجد ، بقاع  متبرکه و تکایا در کنار آرامش امواج ارادتمندان برگزار می شود .

علی محمدی یکی از عزاداران ایام شهادت امام هشتم (ع) که منزل خود را برای برپایی مراسم سوگواری  آماده کرده است در گفتگو  با خبرنگار مهر می گوید: تازه از سفر کربلا برگشته ام و هنوز دلم در حرم امام حسین (ع) می چرخد اما نذر کردم وقتی از زیارت بر گشتم مراسم سوگواری و توزیع نذری را برای ارادتمندان و عزادارن امام رضا (ع) برپا کنم.

فهیمه السادات بانوی مازندرانی که در حال توزیع غذای نذری  است  به مهر می گوید: امسال قصد داشتیم  همچون سالهای گذشته به مشهد مقدس  برای زیارت  راهی شویم اما به خواست فرزندانم تمام مخارج سفرمان را برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور اهدا کردیم و از این طریق با دردشان شریک شدیم.

رضا  اما کودکی ۷ ساله است که در کنار پدرش با گرفتن وضو برای نماز ظهر  آماده می شود ؛ پدر این کودک به مهر می گوید: فرزندم را با خود به مراسم های اهل بیت می آورم تا از همین سنین احترام به امامان و پیروی از آنان را سر لوحه زندگی خود قرار دهد و همیشه ارادتمند آنان باشد .

همزمان با اذان ظهر و برپایی نماز جماعت در مساجد و امامزادگان مازندران موج همدلی و همراهی ارادتمندان به امام هشتم شیعیان  و  آفتاب عشق و مهربانی از کوچه های عاشقی این دیار  همچون کبوتری مشتاق به سوی گنبد طلایی آن امام پر می گیرد و همسایه شدن با عزیز ترین مهمان اهل بیت را  تقدیری خوش پر از  لحظه های ارادت می داند.

کد خبر 4148617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha