۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲

در شیراز؛

فراخوان اولین دوره جشنواره نقد داستان کوتاه سال «حیرت» منتشر شد

فراخوان اولین دوره جشنواره نقد داستان کوتاه سال «حیرت» منتشر شد

شیراز- فراخوان اولین دوره جشنواره نقد داستان کوتاه سال «حیرت» منتشر شد.

مجید خادم در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه انجمن داستان حیرت با همکاری نشریه «داستان شیراز» جشنواره، ویژه نقد داستان کوتاه را برگزار می کند اعلام کرد: در این جشنواره که نقد رمان یا مجموعه داستان، پذیرفته نخواهد شد، داستان کوتاه نقد شده، باید اثر نویسندگان فارسی زبان باشد.

وی در عین حال از بلامانع بودن نقد داستان‌ های منتشر نشده خبر داد و افزود: در این صورت، متن کامل داستان پیوست شود.

خادم هدف اصلی جشنواره، شناسایی و معرفی منتقدین خلاق دانست و افزود: در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرا، کاملاً مستقل بوده و صرفاً از کمکهای دلسوزان فرهنگی، نهادهای دولتی و غیر دولتی، به عنوان حامیِ مالی استفاده می‌ شود و دبیرخانه جشنواره از هرگونه مشارکت دلسوزان فرهنگی استقبال می کند.

او که دبیر دوسالانه ادبی حیرت است با اعلام اینکه شرکت در جشنواره محدودیت سنّی ندارد، گفت: محدودیت حجم برای آثار ارسالی وجود ندارد و هر منتقد حداکثر با ۲ اثر می تواند در جشنواره شرکت کند.

وی تصریح کرد: جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می شود که در بخش ویژه، منتقد باید یکی از داستان های برگزیده سه دوره قبل «جشنواره داستان کوتاه خلاقانه سال حیرت» را نقد کند؛ این درحالیست که به گفته خادم داستان های برگزیده در مجلات سالانه رسمی حیرت منتشر شده و لینک دسترسی به آنها در فراخوان درج شده است.

خادم مهلت ارسال آثار به این جشنواره را از ابتدای آذرماه ۱۳۹۶ تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۷ اعلام کرد که اعلام نتایج مرحله‌ نخست داوری و معرفی آثار راه یافته به مرحله­­ی نیمه نهایی نیمه دوم تیر ماه ۱۳۹۷منتشر می شود.

وی در عین حال عنوان کرد: اعلام نتایج نهایی و معرفی ۱۰ نقد برتر نیمه دوم شهریور ماه ۱۳۹۷ برگزار می شود که ۵ نقد برتر در بخش آزاد و ۵ نقد برتر در بخش ویژه، معرفی و تقدیر خواهند شد.

خادم اعلام کرد: جوایز جشنواره در بخش آزاد و ویژه، به صورت مجزا بدین شکل است که برترین نقد: تندیس جشنواره، لوح تقدیر دریافت می کنند؛ ۵ نقد برتر: لوح تقدیر، ۱۰ نقد برتر(در بخش آزاد و ویژه)، در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی کتاب رسمی سالانه جشنواره حیرت، منتشر خواهند شد؛ همچنین، تمامی آثار برگزیده مرحله نیمه نهایی در مجله سراسری تخصصی داستان شیراز و در سایت جشنواره منتشر خواهند شد.

وی شیوه‌ ارسال آثار را برشمرد و افزود: هر اثر باید در فایلی جداگانه و در قالب word ارسال گردد،هیچ محدودیتی در فونت آثار و شکل صفحات و نوشتار وجود ندارد، در انتهای هر اثر و در صفحه‌ای مجزّا و مشخصاتی نظیرعنوان نقد، مشخصات داستانی که نقد شده (شامل نام داستان، نام نویسنده و در صورت انتشار، عنوان کتاب، ناشر و سال نشر)، نام و نام خانوادگی، سال تولد، نشانی دقیق پستی محل سکونت به همراه کدپستی، شماره تماس، آدرس پست الکترونیکی درج شود؛ شرکت کنندگان، آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی جشنواره(heyratfestival@gmail.com) ارسال کنند. پس از دریافت آثار، حداکثر طی ۴۸ ساعت، به آدرس الکترونیکی فرستنده، تأیدیه‌ دریافت اثر ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاقه مندان می توانند اطلاعات دقیق‌تری از چگونگی برگزاری جشنواره و داوری آثار را از آدرس سایت جشنواره: www.heyratfestival.ir، کانال تلگرام جشنواره www.t.me/dastankhallagh، آدرس پست الکترونیکی جشنواره heyratfestival@gmail.com و آدرس دسترسی به داستان‌های برگزیده‌ سه دوره قبل جشنواره‌ داستان کوتاه خلاقانه‌ی سال(حیرت) در http://heyratfestival.ir/?page_id=۱۲۰۸ دریافت کنند.

کد خبر 4149479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha