۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

کسانی که سیستم مدیریتی را فرسوده کرده‌اند کنار بروند

کسانی که سیستم مدیریتی را فرسوده کرده‌اند کنار بروند

خرم‌آباد- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر لزوم حرکت جوانان به سمت مدیریت، گفت: آقایانی که سیستم را فرسوده کرده‌اند کنار بروند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی تندگویان پیش از ظهر چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان با اشاره به اینکه با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری جوانان در لرستان مواجه هستیم و اگر به آنها توجه نکنیم جزو تهدیدها و معضلات کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید موضوع جوان را به عنوان دغدغه ملی و کشوری دید، تصریح کرد: اولویت اصلی حوزه جوانان مهم تر از اشتغال و مسکن است، بحث هویت جوانان ما و توجه به آنان مهم تر است، جوانان را فراموش کرده ایم و دچار یک کهن سالی در این بخش شده ایم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه دولت اول انقلاب همه از جوانان ما بودند، شهید تندگویان ۲۹ ساله بود که وزیر شد، افزود: اگر جوانان نبودند، در جنگ شکست می خوردیم؛ حالا چه شده از این قشر غفلت می کنیم؛ می بینم که مدیران ما دوره جوانی مدیریت خود را جزو بهترین ها می بینند و از سوی دیگر مدیریت را به جوانان واگذار نمی کنند.

تندگویان با اشاره به اینکه باید به جوانان توجه کنیم و به آنها جایگاه بدهیم، اعتبار اصلی جایگاه را به آنها برگردانیم، اظهار داشت: مبارزه با داعش را جوانان جمع کردند؛ جوان یکی از ارزش های این استان است و اگر در خود استان به این ارزش توجه شود چه لزومی دارد بحث ملی را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه با بحث مشاوران جوان ۱۰۰ درصد مخالفم، جوانان باید به سمت مدیریت بروند، تصریح کرد: آقایانی که سیستم را فرسوده کرده اند کنار بروند؛ تا کی پستی توسط یک نفر ۲۰سال اشغال شود، چرا کشور دچار این فرسودگی شود؟

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه یکی از بحران های ما بحران مدیریت است، آدم پرورش نداده ایم که به راحتی در پست ها جایگزین کنیم، افزود: باید دنبال انتصابات اجرایی جوانان باشیم، جوانان توانایی و انگیزه دارند، افکار نو دارند؛ مدیریت کهنسال جامعه دیگر حرف های نو جامعه ما را ندارد.

تندگویان خاطرنشان کرد: ایران نیازمند یک تحول است، باید برویم به سمت انصابات در حوزه جوانان، اجازه ارتقا در سیستم را به آنها بدهیم و مدیران قبلی به بخش مشاوره ای بروند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بانک مرکزی کار بزرگی را انجام داد و ۱۱ بانک درگیر کار ضربتی وام ازدواج شدند، اظهار داشت: باید سپاس بزرگی از دولت کرد که گام بزرگی را در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج برداشت؛ هم افزایش میزان وام را داشتیم و هم با هجم بالای پاسخگویی مواجه بودیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: تا پایان امسال وام های ازدواج به روز می شوند.

تندگویان با اشاره به اینکه در لرستان آسیب های اجتماعی و بیکاری بالاست، گفت: اینکه مدام بگوییم بیکاریم کمکی به استان و سرمایه گذاری در استان نمی کند، آینده رو به رشد استان را باید گفت.

وی با بیان اینکه ۳۰ سال است می گویید ما محرومیم چه شد؟ کمکی به استان شد؟ افزود: زیرساخت های حضور سرمایه گذاران در لرستان ضعیف است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برای برون سپاری کارها در بخش های مختلف، تشکل های جوانان را باید جزو اولویت های کار قرار داد، اظهار داشت: بحث های آمار سنجی و پژوهشی را به جوانان واگذار کنیم، این باعث می شود میزان تشکل ها افزایش یابد.

تندگویان با اشاره به اینکه در هر استان به میزانی که افزایش ثبت تشکل ها را داشته ایم به همان میزان کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد بوده ایم، افزود: باید کمک شود به افزایش تشکل های جوانان، لرستان در این مضوع خیلی عقب است؛ به ازای هر ۳۰ هزار جوان در لرستان یک تشکل داریم.

وی با بیان اینکه لایحه تفکیک حوزه جوانان از ورزش در مجلس است و شاید اتفاق بیافتد و شاید نه، تصریح کرد: دولت یک لایحه کلی داده است و اگر نمایندگان رای دهند تا پایان امسال مصوب می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در حال حاضر موضوع شناسایی املاک سازمان ملی جوانان در دستور کار است تا آنها را برگردانیم و در اختیار جوانان قرار دهیم.

تندگویان یادآور شد: هر شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر باید یک خانه جوان داشته باشد.

کد خبر 4151801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha