۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷

مدیر کل کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی:

قصه‌گویی ابزاری برای انتقال غیرمستقیم مفاهیم تربیتی به کودکان است

قصه‌گویی ابزاری برای انتقال غیرمستقیم مفاهیم تربیتی به کودکان است

تبریز - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: قصه‌گویی ابزاری برای انتقال غیرمستقیم مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و تربیتی به کودکان است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی یوسف‌زاده پنجشنبه در نشست تخصصی کارکردهای قصه گویی در تربیت مخاطب کنش گر به اهمیت و ترویج فرهنگ قصه گویی در بین اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: این نشست تخصصی  برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد چرا که این دسته از مخاطبین معلمان آینده جامعه بوده و تربیت کننده کودکان و نوجوانان آینده می باشند.

وی با اشاره به اینکه قصه‌گویی یکی از مهمترین شیوه و ابزار برای انتقال غیر مستقیم مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و تربیتی به کودکان است، ادامه داد: در همین راستا این ابزار اصیل، غنی و پربار فرهنگی می تواند در تربیت و عبرت آموزی کودکان و آشنایی هر چه بیشتر آنان با آداب و رسوم، عقاید و باورهای کودکان موثر واقع گردد.

دبیر حوزه یک بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری چنین نشست هایی در جشنواره های استانی و بین‌المللی، می خواهد اقشار مختلف جامعه را گام به گام با فرهنگ قصه گویی درگیر کند.

یوسف زاده در پایان خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این نشست های تخصصی برانگیختن و تقویت احساسات و عواطف انسانی می باشد و از این طریق خانواده ها و تمامی اقشار جامعه با اهمیت و ارزش قصه گویی آشنا می شوند.

کد خبر 4152686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha