۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

علما و مشاهیر هویت هر ملت به شمار می روند

علما و مشاهیر هویت هر ملت به شمار می روند

چالوس - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، علما و مشاهیر را از مولفه ها و هویت هر ملتی دانست و احیا و معرفی درست آثار و اندیشه هایشان را ضروری برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احد جاودانی بعدازظهر پنجشنبه در همایش ملی فاخری ها در چالوس با بیان اینکه ملتی که تاریخ می خواند و تاریخ می داند، خردسالانشان همانند بزرگسالانشان می اندیشند گفت: در تاریخ کشور و ملت هویت خود را جستجو می کنیم و باید این مولفه ها را پاس داریم و به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از مولفه های زیبا نقش علما، مشاهیر و فرهیختگان است که باید به درستی احیا و معرفی و آثارشان بازشناسی شود و در اختیار نسل جدید قرار گیرد.

جاودانی معرفی مشاهیر و نخبگان ایران را از جمله برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و گفت: در مازندران که دیار علویان به شمار می رود تاکنون سعی شده با توجه به گستره جغرافیایی نسبت به شناسایی و معرفی مفاخر اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: با توجه به توجه وضعیت و موقعیت استان، شناسایی مفاخر از شرق استان شروع شد و در گلوگاه از استاد حوزه حغرافیا و مازندران شناسی تجلیل شده است.

وی عنوان کرد: مرحوم علی بابا عسگری در گلوگاه و اثر ارزشمندشان با عنوان اشرف البلاد، ابن شهر آشوب در ساری، محمدباقر حجتی قران پژوه معروف در بابلسر، معرفی و تجلیل از نیما در نور از جمله برنامه های اجرا شده در استان به شمار می رود.

جاودانی، با اشاره به ارسال ۱۰۰ اثر به جشنواره ملی فاخری ها در چالوس گفت: ۲۷ داور کار داروی این جشنواره را برعهده داشتند و ۱۱ مقاله برای خوانش انتخاب شده است.

وی با اشاره به چاپ ۵ اثر درباره فاخری ها ادامه داد: این آثار برای استفاده در اختیار جامعه قرار گرفته است و طبق برنامه سال آینده از یکی از مشاهیر شهرستان تنکابن تقدیر می شود.

کد خبر 4152943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha