۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶

ادوات شکار غیرمجاز در شهرهای منجیل و لاهیجان جمع‌آوری شد

ادوات شکار غیرمجاز در شهرهای منجیل و لاهیجان جمع‌آوری شد

رشت- ادوات و کومه نماهای شکار و صید غیرمجاز به همت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های رودبار و لاهیجان جمع آوری و تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست رودبار طی یک عملیات اقدام به جمع آوری ۲۰ رشته از تورهای زیر آبی پشت سد منجیل کرد.

بهروز آژ افزود: در این عملیات یک صیاد غیر مجاز به همراه ادوات صید دستگیر و تعداد ۲۱ قطعه از انواع ماهیان رودخانه از وی کشف و ضبط شد.

وی همچنین گفت که این صیاد به جرم صید غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی و ادوات کشف شده از وی ضبط خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار تصریح کرد: صید ماهی در این شهرستان می بایست با دریافت پروانه قلاب و فقط با قلاب ماهیگیری و ضوابط خاص صورت گیرد در غیر این صورت، با متخلفان برخورد قاطع می شود.

همچنین در همین راستا طی عملیات جداگانه ای که توسط اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان و پاسگاه سرمحیط بانی امیرکلایه انجام شد ضمن تخریب دو باب کومه شکارغیر مجاز پرندگان، یک فروند قایق چوبی، یک رشته تور زیر آبی و پنج رشته تور هوایی کشف وضبط شد.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان طی یک ماه گذشته علاوه بر ادوات فوق اقدام به ضبط ۶۰ رشته تور هوایی، ۱۰ رشته تور بازگیری و دو فروندقایق پارویی کشف کرده است.

با توجه به ممنوعیت شکار در سال جاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان عملیات گشت و کنترل روزانه عرصه های طبیعی را در دستور کار دارد.

کد خبر 4153406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha