۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲

در شیراز؛

فیلمبرداری فیلم-نمایش «قصه گوهای روز واقعه» آغاز شد

فیلمبرداری فیلم-نمایش «قصه گوهای روز واقعه» آغاز شد

شیراز- فیلمبرداری فیلم-نمایش «قصه گوهای روز واقعه» به کارگردانی احسان آذرمان کلید خورد.

احسان آذرمان کارگردان این اثر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: پس از برگزاری موفق جشنواره «نون و پنیر و قصه» در بین کودکان مناطق محروم شیراز، گروه برگزار کننده این جشنواره مردمی وارد مرحله دوم کار شد و ۱۰ کودک برگزیده وارد مرحله تمرین شدند.

وی افزود: تمرین به مدت ۴۵ روز طول کشید که همراه با آموزش قصه گویی و بیان نمایشی به کودکان بود.

آذرمان با بیان اینکه موضوع این فیلم، قصه ای است که هیچ وقت در تاریخ تکراری نمی شود، ادامه داد: فاطمه فروتن اصفهانی نویسنده این اثر نمایشی است.

وی در ادامه به بیان چرایی انتخاب این کار پرداخت و گفت: علت اینکه به سراغ این متن رفتیم این بود که نویسنده توانسته از نگاه متفاوت و جدیدی به روز عاشورا نگاه کند، و نکته بسیار مهم در این متن این است که به کودکان و نوجوانان حاضر در کربلا پرداخته شده است و روحیه کودکانه در متن جاری هست.

آذرمان ادامه داد: تلاش من به عنوان کارگردان این بوده که این نگاه و هیجان کودکانه را در میزانسن ها و حرکات و جنس بازی ها نشان بدهم؛ نکته مهم دیگر در متن این هست که نویسنده به نکات کمتر گفته شده واقعه اشاره کرده که دانستنش برای همه مخاطبان می تواند جذاب باشد.

سازنده فیلم_ نمایش «قصه گو های روز واقعه» در ادامه گفت: در این کار در کنار نشاط و زیبایی کار با کودکان، تجربه بسیار خوبی از کار گروهی و همدلی شکل گرفت؛ ساخت این فیلم _ نمایش با همکاری گروه نمایش باران، موسسه ادبیات کودک انگشت جادویی شیراز و پاتوق کتاب شیراز و جبهه فرهنگی فارس ساخته می شود.

آذرمان تصریح کرد: اعتقادم به عنوان کارگردان این کار بر این است که هیچ محدودیت در ساختار یک کار هنری وجود ندارد اما یک تجربه جدید زمانی پایدار می ماند که از مسیر تجربه های قبلی رد بشود و کاملا دید محترمانه ای به پیشینه آن هنر داشته باشد و شرط مهم دیگر برای مانا و پیشرو بودن یک تجربه این است که برای هر دگرگونی و آوردن یک نظم جدید یک منطق و دلیلی در عین لذت و زیبایی هنری داشته باشیم.

وی افزود: در این کار و همه کارهای دیگرم  هم تلاشم بر این روند بوده است که در عین نامحدودی در ساختار یک احترام برای گذشته و مخاطبان قایل باشم؛ در یک جمله می توانم بگویم که این اثر نه داستان است نه نمایش نه فیلم بلکه هم داستان و هم نمایش هم فیلم است.

آذرمان در پایان پیرامون این فیلم-نمایش عنوان کرد: شاید در سال ۶۱ باشید شاید در سال ۱۳۶۱ یا ۲۱۱۶، فرقی نمی کند در کجای خط زمان ایستاده باشید، ما قصه ای را می گوییم که در همه جای تاریخ تکرار شده فقط اسم شخصیت هاش عوض شده است .

وی اعلام کرد: تهیه کنندگی فیلم-نمایش «قصه گو های روز واقعه» برعهده علی رضا رحمانی مدیر پاتوق کتاب است که در هر فرصتی از محبت و پایبندی حرفه ای اش به کار گروهی سپاس گزاری می کنم.

کد خبر 4154144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha