۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۹

قائم مقام کمیته امدادامام خمینی(ره):

کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی خیران به ایتام درسال ۹۵

کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی خیران به ایتام درسال ۹۵

مشهد- قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال ۹۵ بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط خیران به ایتام کمک شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیرمنصور برقعی شنبه شب در همایش کارشناسان اکرام کمیته امداد در  اظهار کرد: سال گذشته حامیان طرح اکرام ایتام بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند که نقش مهمی در شکل‌گیری آینده ایتام دارد.

وی افزود: اثرگذاری طرح ملی اکرام ایتام در سطح کشور قابل ملاحظه است چراکه در این مدت نهادها و مراکز دیگر از طرح اکرام ایتام الگوبرداری کرده‌اند.

برقعی با اشاره به ثبت‌نام ۵۰۰ هزار نفر به عنوان حامی طرح محسنین در برنامه ماه‌عسل افزود: از این تعداد ۳۲۰ هزار نفر به عنوان حامی فرزندان معنوی خود جذب شده‌اند.

عضو هیئت‌امنای کمیته امداد با اشاره به اینکه افزایش اعتماد عمومی نسبت به کمیته امداد مهمترین دستور کاری این نهاد است بیان‌کرد: باید  هزینه کرد کمک‌های مردمی به صورت شفاف اطلاع‌رسانی و با انتشار گزارش عملکرد فعالیت‌های کمیته امداد بر اعتماد عمومی افزوده شود.

وی با بیان اینکه نگاه حامیان به طرح اکرام ایتام از لحاظ روان‌شناختی و جامعه‌شناختی برای کمیته امداد بسیار مهم است افزود: کارشناسان حوزه اکرام به‌عنوان نخستین گروهی که با حامیان ارتباط دارند، می‌توانند در برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های بیشتر خیران نقش موثری داشته باشند.

قائم‌مقام کمیته امداد با تاکید بر اینکه استفاده از تجربه کارشناسان اکرام در آینده این طرح نقش قابل توجهی دارد گفت: کارشناس اکرام نقش محوری در مدیریت ارتباط بین یتیم و حامی دارند چراکه هم موجب جلب اعتماد حامی می‌شوند و هم از بروز آسیب‌ جلوگیری می‌کنند.

برقعی خیران را به عنوان سرمایه اجتماعی کمیته امداد دانست و افزود:حامیان و خیران از طریق ارتباط با دیگر افراد جامعه، قادراند ظرفیت‌های جدیدی را برای جذب دیگر حامیان فراهم کنند.

کد خبر 4154912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha