۵ آذر ۱۳۹۶، ۸:۲۵

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

ضرورت توجه به کیفیت کالاها در صادرات و واردات

ضرورت توجه به کیفیت کالاها در صادرات و واردات

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی گفت: صادرات و واردات حتی یک گرم از کالای غیر استاندارد به زیان منافع ایران و افغانستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی مروج الشریعه شنبه شب در کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی مصمم به تحرک بخشی موثر برای اقتصاد مرز است.

وی با اشاره به مرزهای ورودی خراسان جنوبی بیان کرد: امید است در آینده ای نزدیک شاهد بازگشایی رسمی سایر معابر نیز باشیم.

مروج الشریعه با اشاره به راهکارهای رشد توسعه و تجارت دو کشور ایران و افغانستان بیان کرد: تجارت یک سویه پایداری نخواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باید برای برد برد دو طرف و تامین منافع ملی هر دو کشور در دو منطقه تلاش ویژه ای شود.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی بیان کرد: صادرات و واردات حتی یک گرم کالای غیراستاندارد به زیان منافع ایران و افغانستان است.

ضرورت توجه به کیفیت کالا در صادرات و واردات

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولان افغانستانی و ایرانی به خصوص در استان های خراسان جنوبی و فراه در پذیرش کالا به کیفیت آن نیز توجه کنند.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مرزهای خراسان جنوبی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی دارای ظرفیت عظیمی بوده که باید اطلاع رسانی شود.

مروج الشریعه با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی در گردش کالا و رونق مرز نیز نقش بسزایی دارد، افزود: می توان دام را از افغاستان وارد این منطقه کرده و در آنجا نیز ذبح، بسته بندی و فرآوری انجام و برای کشورهای حاشیه خلیج فارس که علاقه‌مند به دام هستند، صادر شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین مرز ماهیرود خراسان جنوبی دارای ظرفیت های زیادی بوده که کمتر مورد توجه تجار افغانی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار چین با توانمندی غول آسایی در حرکت است، اظهار کرد: اگر ما سرعت به عمل به خرج ندهیم بازارها نیز از دست مان می رود.

عمران در مرزهای دو کشور رونق یابد

 مروج الشریعه با تاکید بر اینکه باید عمران در مرزهای دو کشور رونق یابد، افزود: هرچقد میزان عمران رونق بیشتری پیدا کند، رشد تجاری و اقتصادی بیشتری خواهیم داشت.

وی خواستار تعاملی دو سویه در ایران و افغانستان شد و اظهار کرد: باید نشست های مشترک بین استانداران خراسان جنوبی و فراه انجام شود.

استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: آمادگی داریم در شهرستان بیرجند میزبان برگزاری اجلاس‌های سالانه شرق کشور باشیم.

مروج الشریعه بیان کرد: همچنین خراسان‌جنوبی آمادگی خود را اعلام و جهت پاسخ به حق متقاضیان مرزنشین در دو سوی مرز، کار خود را آغاز کرده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: باید جهت تسهیل عوارضات مرزی و فناوری‌های روز بر پایه توجه به دانش های بنیان اقتصادی دو کشور به گونه‌ای حرکت کنیم که منافع دو کشور مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 4154975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha