۱۳ آذر ۱۳۸۵، ۹:۴۷

اختلالات تنفسی کودکان چاق با انجام ورزش کاهش می یابد

اختلالات تنفسی کودکان چاق با انجام ورزش کاهش می یابد

دانشمندان دریافته اند که کودکان چاق بیشتر دچار خرخر و دیگر اختلالات تنفسی در خواب می شوند که این امر نیز با ورزش کنترل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هلت نیوز ، در آخرین بررسی ها بیش از 100 نفر بین سنین 7 تا 11 سال که دچار اضافه وزن بودند ، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در این میان بیش از یک چهارم یعنی بیش از 25 نفر دچار خرخر و دیگر اختلالات تنفسی در خواب بودند.

دانشمندان برای بررسی های بیشتر این افراد را به 3 گروه تقسیم کردند. گروه اول حداقل روزی 40 دقیقه برای مدت 13 هفته به ورزش های هوازی مانند پرش ، فوتبال ، بسکتبال ، دو و... پرداختند.

گروه دوم این کار را روزانه به مدت 20 دقیقه انجام دادند و گروه سوم نیز آزاد گذاشته شدند تا فعالیت های معمول خود را انجام دهند و ورزش نکردند.

نتیجه اینکه پس از 13 هفته مشخص شد کودکانی که ورزش های هوازی را در برنامه روزانه خود قرار داده بودند بسیار راحت تر و آرام تر خوابیدند و بسیاری از مشکلات تنفسی شان نظیر خرخر از بین رفت.

اما گروهی که بیشتر ورزش کرده بودند و روزانه 40 دقیقه ورزش در برنامه شان قرار گرفته بود وضعیت بهتری نسبت به گروه دوم داشتند.

بنابراین گزارش ، این ورزش ها ارتباطی به کاهش وزن کودکان نداشت حتی اگر وزن چندانی را کم نکرده بودند اما بهبودی در وضعیت خرخر و تنفس آنان با تایید والدین مشهود بود.

کد خبر 415515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha